четвъртък, 4 юни 2009 г.

83% повече са минутите, прекарани в социални мрежи

Класа - 11 стр.
83% повече са минутите, прекарани в социални мрежи



Броят на минутите, прекарани в социални мрежи от американските потребители, се е повишил с 83% през април на годишна база, сочат данни на Nielsen Online, цитирани от investor.bg. От компанията са установили също, че потребителите лесно сменят предпочитанията си и сайтовете може бързо да изгубят популярността си.
Общият брой минути, прекарани във Facebook, е нараснал със 700% до 13,9 млрд. през април спрямо 1,7 млрд. година по-рано. Този ръст превръща сайтът в най-голямата социална мрежа за четвърти пореден месец. MySpace на News Corp. е втора по популярност, а броят минути, прекарани в нея, е намалял с 31% до 4,97 млрд. Въпреки това MySpace остава топ социална мрежа по видео стрийминг. Blogger, Tagged.com и Twit-ter.com са съответно на трето, четвърто и пето място, като броят минути, които американците отделят за Twitter, се повишава със забележителните 3712% през април на годишна база. Данни на Nielsen, публикувани през април обаче сочат, че над 60% от потребителите на Twitter са спрели да използват сайта месец след като са се присъединили. Междувременно рекламната агенция SocialMe-dia.com и MySpace анонсираха пускането на нов вариант на социална реклама в мрежата на News Corp. Рекламата ще подканва потребителите да въвеждат информация за себе си, която след това ще бъде използвана за направата на банери, които да се въртят в акаунтите на приятелите им. Потребителите, които посещават MySpace Music например,
ще виждат рекламно пано, което ги пита какъв стил музика предпочитат. След това приятелите на тези потребители ще видят рекламен банер с информацията и възможност да въведат своя. Очаква се юзърите да реагират повече на новия формат реклама, отколкото на обичайните банери. Това ще позволи на MySpace да увеличи дела си на рекламния пазар. Към момента социалните мрежи държат едва 5% от пазара на интернет реклама. Стратегия, подобна на разработената от MySpace, съществува и във Face-book. Там в профила на потребителя се показват брандовете, на които даден човек е фен, и групите, в които членува.

Няма коментари: