четвъртък, 4 юни 2009 г.

Холивуд отделя все повече пари за реклама в интернет

Инвестор - България
Холивуд отделя все повече пари за реклама в интернет



Рекламните разходи на филмовите студиа в Холивуд нарастват и се насочват към интернет. От eMarketer са изчислили, че през 2009 г. малко над 16 млрд. долара ще бъдат похарчени за реклами от филмовите студиа, като ще достигнат 18,6 млрд. през 2013. Все по-голям дял от парите за реклама на филми се насочва към дигиталния сектор – през тази година за реклама в интернет ще отидат 1,2 млрд. долара, а през 2013 г. бюджетите за онлайн реклама ще се увеличат до 2,7 млрд. долара. Има редица причина маркетолозите на филми да се насочват към интернет. Щатската филмова индустрия е голям бизнес, но ръстът й през последните 10 години не е чак забележителен. Посещаемостта остава предимно без изменение – от 1999 г. насам се продават около 1,4 млрд. билета на година. Бокс офис приходите, които достигнаха 9,3 млрд. долара през 2002 г., нараснаха до само 9,8 млрд. миналата година. Единственото нещо, което е нараснало съществено, са цените на билетите. Според проучване на американската асоциация на кинематографската индустрия Motion Picture Association of America цените на билетите са скочили от средно 5,08 долара през 1999 г. до 7,18 долара през 2008. Очевидно филмовите студиа имат нужда от реклама, а онлайн маркегингът им помага да рекламират, като ограничават разходите. „Днес буквално всяка рекламна кампания на филм комбинира традиционни и нови медийни канали, като съществена част от микса стават профили в социални мрежи, платформи за препоръки и други“, казва старши анализаторът в eMarketer Пол Върна.

Няма коментари: