понеделник, 1 юни 2009 г.

Вестниците да редуцират разходите си, без да съкращават журналисти

Класа - 11 стр.
Вестниците да редуцират разходите си, без да съкращават журналисти



Като решения срещу кризата експертите препоръчват да се намалят форматът или броят на страниците и да се разшири тематиката
Според Световната вестникарска асоциация (WAN), пресата може да намира решения, които да й помогнат да оцелее в икономическата криза, без да прибягва до съкращения на журналистите си. Това са дискутирали експертите по време на срещата на асоциацията В Мадрид под надслов "Мощта на печатните медии", предаде investor.bg. Най-Важното за асоциацията е разходите да се съкращават така, че да не се засяга редакционната дейност, а да се търсят дългосрочни маркетингови и управленски решения.
От организацията препоръчват вестниците да развиват т.нар. редакторски ниши, които създават доверие у читателите. Съвет към изданията е и да разширяват обхващаната тематика и да избират насочени към точно определена аудитория теми.
Друга препоръчвана тактика е да се намаляват страниците на броевете в началото на седмицата, за да се пестят разходи, тъй като по принцип вестниците са най-малко четени в понеделник и вторник.
Като пример за управленско решение експертите посочват големия корейски всекидневник JoonAng ПЬо. Той е регистрирал ръст от 30% в тиража си и се продава в 1,8 млн. екземпляра. Вестникът все още има 64 страници, но е намалил годишните си разходи за хартия от 90 на 76 млн. долара, преминавайки на значително по-малък формат. От изданието казват, че по този начин са успели и да запазят на работа 322-мата си журналисти Четири големи холандски печатни групи пък се надяват да спестят 30 млн. евро на година, като обединят дистрибуцията си б сътрудничество с местната поща.
Ярък пример за това, че бизнесът може да намира начини за оцеляване, е и вестник Daily Sun. Изданието е създадено през 2002 г. в Южна Африка и за шест години се превръща 6 най-големия всекидневник в страната с тираж от 500 хил. копия. "Целта ни беше да достигнем до младите работещи хора в градовете, които не четат вестници, и успяхме да отговорим на специфичните им нужди", коментират собствениците на изданието, цитирани от Франс прес.
Що се отнася до новите технологии, представителите на вестникарския бизнес са единодушни, че искат присъствие в интернет и мобилните телефони, но не са склонни да разпространяват безплатно съдържанието си.
Срещата на Световната вестникарска асоциация се проведе през миналата седмица в Барселона. На нея в рамките на шест сесии бяха обсъдени възможностите за успешни стратегии за оцеляване и развитие на печатните медии. Лектори на събитието бяха мениджъри на медии и експерти от цял свят. Представителите бяха от Великобритания, Холандия, Германия, Русия, франция, Финландия, Австралия, Португалия, САЩ, Канада, Венецуела, Корея, Обединените арабски емирства, Южноафриканската република.

Няма коментари: