събота, 6 юни 2009 г.

Една шепа от потребителите на Twitter генерират почти цялото му съдържание

Инвестор - Свят
Една шепа от потребителите на Twitter генерират почти цялото му съдържание



Една съвсем малка част от хората, които използват бързо растящата социална мрежа Twitter, генерират почти цялото съдържание в нея, сочи проучване на Харвардския университет.
Това създава трудности пред компаниите при следенето на микроблог платформата като точен измерител на общественото мнение.
Twitter Inc предлага социална мрежа, в която потребителите публикуват съобщения до 140 символа, които могат да се проследяват от заинтересованите.
Проучването обхваща публични съобщения на случайно избрана група от 300 хил. потребители на Twitter. През май анализаторите са проучили цялото съдържание, създадено в историята на акаунтите на потребителите.
Откритието е, че 10% от потребителите на Twitter генерират над 90% от съдържанието, казва пред Ройтерс Миколаж Ян Пискорски, който ръководи проучването. Над половината от всички потребители на сайта публикуват съобщения по-рядко от веднъж на всеки 74 дни. Медианният брой съобщения на потребител е само един, според проучването.
Все повече компании се обръщат към Twitter, за да разберат по-добре как потребителите ги възприемат, обяснява Пискорски. Някои потребители обаче са много по-активни и гласът им надделява над други, което ограничава информацията, която се събира от сайта, допълва Пискорски, асистент-професор в Harvard Business School.
„Ако се опитвате да получите представа за мнението на представителна извадка от обществото, вероятно е по-добре да не я търсите в Twitter“, казва той.
Според Пискорски Twitter все пак може да е полезен при отговарянето на конкретни потребителски нужди, както и да се ползва за ефективен маркетинг, защото компании с акаунти в Twitter могат да се рекламират пред потребителите, които ги следят в сайта. Сред глобалните компании с акаунти в Twitter са JetBlue Airways, Comcast и Dell, всяка от които го ползва съобразно своите цели – за информация за летища, за намаления на продукти или директно в отговор на клиентски оплаквания например.
През февруари 2009 г. Twitter е имал над 7 млн. уникални посетители спрямо 475 хил. през февруари 2008 г., сочат последни данни на компанията за измерване на интернет трафика Nielsen Online.

Няма коментари: