Пари - 19 стр.
Графлин стана партньор на големите в рекламата
Анелия СЛАВЕЙКОВА
Добър бизнес се прави със сериозни партньори, които поръчват, имат рекламен бюджет и плащат, казва Петър Лазаров, собственик на рекламната фирма Графлин.
Идеята възниква през 1992 г. и малко по-късно е първата регистрация на фирма Графлин. Петър Лазаров е студент във втори курс на тогавашното МЕИ. Обучава се в специалността Изчислителна техника. Заедно с това учи второ висше - Икономика. За собственика на просперираща-та сега рекламна компания не е трудно да осъзнае, че бъдещето е в рекламата и застраховането. Това е времето, в което рекламата у нас се ражда - няма билбор-дове, хората си поръчват основно визитки.
В началото Петър Лазаров има трима съдружници -колеги състуденти. И вместо да направят студентска кооперация, както било актуално тогава, предприемчивите млади хора регистрират ООД. Дори за регистрация на фирмата взели заем. Затова днес Лазаров казва, че бизнеса си е започнал с приятели, 2 компютъра и пари назаем. Сега единият съдружник е в Канада. Другият в Швеция. Третият е в България и работи за френска софтуерна фирма.
Едноличен собственик на Графлин е Петър Лазаров.
При старта съдружниците наричат фирмата си Графлин - сбор от графика и линия. Така най-образно представят естеството на своята работа - с линии и графики те реално изработват всеки свой продукт. Не всички клиенти обаче ги приемат по този начин. Ето една весела случка. При пазаруването на термопреса за печат на надписи върху фланелки от Илиянци, диктувайки данните за фактура, служител на Графлин е запитан от усмихната продавачка на развален български език: Господин Лин китаец ли е? Шест месеца след старта Графлин започва да внася и суровини за рекламния пазар. Графлин се спират на белгийската Мултификс. В началото продажбата на фолио тръгва плахо. Но много скоро се оказва, че това е много добър бизнес. На конкурентите си в рекламата да предоставяш материал за работа. Затова и до днес Графлин и Мултификс са партньори. Освен това нашата рекламна фирма е официален представител и на Картонграф-Италия, Дейтаплот-Германия и По-литейп-Германия.
Сега Графлин поддържа на склад фолио за близо 400 хил. лв. Тук има график на доставките. Защото се внасят над 150 цвята.
Първоначалната идея на Петър Лазаров е да разкрие представителства на Графлин в цялата страна. Но се оказало, че това не е формулата на успеха. И веднага обърнал стратегията - сега купува магазини и назначава свои служители в големите градове. Стартът е поставен в Пловдив, следват Бургас, Варна, Велико Търново и Стара Загора. Цикълът на разклоняването на фирмата в страната ще бъде завършен със закупуване на магазин във Видин.
***
Текст под снимка
В началото продажбата на фолио тръгва плахо. но много скоро се оказа, че това е много добър бизнес, казва Петър Лазаров
четвъртък, 10 юли 2008 04:57:29
четвъртък, 10 юли 2008 г.
Графлин стана партньор на големите в рекламата
Етикети: в. Пари
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар