вторник, 6 януари 2009 г.

„Градски вестник“ достигна 23% дял от пазара в София

Дневник - Компании&Финанси - V стр.
„Градски вестник“ достигна 23% дял от пазара в София



Пазарният дял на безплатния „Градски вестник“ на „Икономедиа“ (издател на „Дневник“), който се разпространява в София, е 23.1%. Това показва изследване на „Алфа рисърч“, проведено в началото на декември - месец след тръгването на изданието. Проучването показва, че един брой на вестникът се чете средно от 2.3 души, което при тираж от 100 хил. броя прави общата аудитория на изданието 230 хиляди всеки ден.
Така „Градски вестник“, който излиза 5 пъти седмично, изпреварва по пазарен дял традиционните всекидневници, които излизат шест или седем пъти седмично. С малко по-голям пазарен дял е другият безплатен вестник - „19 минути“, който тръгна в началото на септември и обявява по-голям отпечатан тираж. Социолозите обаче изчисляват пазарния дял по брой прочетени всекидневници средно на седмица. Данните се базират на отговорите на 1000 софиянци и проучването е представително за пълнолетното население в столицата.
Почти месец след тръгването на всекидневника 78% от софиянци заявяват, че знаят за него, 70% са го виждали да се раздава, а 60% са го чели поне веднъж. Изданието вече има лоялна аудитория, тъй като изследването показва, че то се чете поне по няколко пъти седмично от 70% от аудиторията, а 26.4% го четат няколко пъти месечно. Двайсет и девет процента от софиянци вече редовно четат „Градски вестник“. Други 20% са успели да го намерят и прочетат няколко пъти през първия месец.
Според данните читателите на „Градски вестник“ са в активна възраст, добре образовани и със сравнително високи доходи. Лек превес в аудиторията имат жените - 61% към 39% мъже. Основната част от читателите на „Градски“ са между 31 и 60 години. Половината от аудиторията е с образование над средното. Приблизително 2/3 от хората, които четат „Градски вестник“, са служители, собственици на фирми и със свободни професии. Тази характеристика на аудиторията се различава от средните статистически показатели за София. Сред читателите също повече от средното са хората, които заемат ръководни длъжности, както и заетите в частни български или чуждестранни фирми. Това определя факта, че аудиторията на „Градски“ има сравнително високи доходи. Средно в столицата 19% от хората получават личен месечен доход от 500 до 700 лева, а сред читателите те са 24%.
Сред софиянци 18% вземат 700-1000 лева месечно, от аудиторията те са 22%.
Данните от изследването показват, че „Градски вестник“ привлича аудиторията си заради факта, че има много информация за София и софиянци и много коментари от читателите.
„Градски вестник“ излезе за пръв път на 10 ноември 2008 г. Разпространява се на най-оживените места в столицата - кръстовищата, метрото, големи административни и бизнес сгради, магазини, университети. Съдържанието на всекидневника може да бъде намерено и коментирано и на сайта www.gradski.bg.

Няма коментари: