вторник, 6 януари 2009 г.

Растежът минава на втори план

Пари - 27 стр.
Растежът минава на втори план



Мария ГЕРГОВА, управляващ директор на PR агенция United Partners
Очевидно световните бизнес прогнози не звучат много положително за следващата година, което ще принуди доста от компаниите да се фокусират върху запазване на бизнеса, а не толкова върху растеж. Вече са факт съкращения на маркетинговите бюджети за 2009-а. При нас, в PR бизнеса, все още не се усеща криза, което ни кара да вярваме, че компаниите осъзнават необходимостта от комуникации с целевите групи, макар и в труден период. Изключително важно е да се запази доверието в бизнеса в кризисни периоди, а това може да стане само с достатъчна информираност на обществото, за което са отговорни PR специалистите. В крайна сметка се надяваме, ако няма значителен ръст през 2009 г., то поне да запазим темповете на развитие от 2008 г. Смятам също, че банковият и финансовият сектор ще инвестират повече в PR дейности с цел да запазят доверието към банките и техните услуги. Отделно очаквам, че онлайн и социалните медии ще бъдат предпочитани през следващата година, тъй като стават все по-силни, по-таргетирани и по-нискобюджетни. Приемам поста председател на IPRA като голямо предизвикателство за мен и като чудесна възможност да представим българския опит и ниво на PR професията в света. Надявам се, че този пост ще отвори врати на много наши специалисти да излязат и работят на световния PR пазар. Все повече глобални проекти се появяват и сега е моментът да заявим, че сме положили изключително големи усилия през последните 15-18 години, за да достигнем нивото на PR услугите на развитите пазари.

Няма коментари: