понеделник, 5 януари 2009 г.

Facebook is твоите емоции и съзнание

Дневник - 14 стр.
Facebook is твоите емоции и съзнание



Защо не си вдигаш телефона?“, това е съобщение, „постнато“ на „стената“* на приятел във Facebook. Явно шансът да получиш внимание през социалната мрежа е по-голям, отколкото пропуснатите обаждания. И все по-предпочитан начин за комуникация. Вече има софтуер, през който Facebook може да се ползва и през някои мобилни телефони. Това означава, че можеш да споделяш къде си или какво правиш, докато чакаш в задръстване, по време на бизнес вечеря, дори... докато си в тоалетната. Обновяването на статуса** се превръща в мания през последните месеци. Начин на изразяване и форма на общуване с много хора накуп. Поне 100. Според статистиката средният потребител на сайта има минимум 100 приятели. Ако имате профил - проверете например колко от приятелите ви колко често са споделяли коледни емоции миналата седмица. Ако нямате, съветваме ви да си създадете най-малко за да хвърляте по едно око какво се случва и по какво се увличат малки или по-големи групи хора. Защото групите, които се формират в най-голямата социална мрежа в света, са нов тип общества. Официалната статистика твърди, че около 13 млн. от 140-те млн. потребители сменят статуса си поне веднъж на ден. Има потребители, за които ще си помислите, че са пристрастени. Може да прочетете най-разнообразни състояния -че някой е суши (?!), че е откачен, че е много тъжен или че е безобразно щастлив, че се радва на цената на галон петрол... Доста откровени послания. Емоции. Написани със съзнанието, че ще бъдат прочетени, че трябва да впечатлят, че ще бъдат коментирани от приятелския кръг. „Ние не правим карта на емоциите директно. Ние даваме на хората инструменти да споделят колкото искат, но все повече хора споделят все повече неща... А на промяната на статуса може да се гледа като на проекция на емоциите“, казва Цукерберг в декемврийския брой на американското издание на GQ и обяснява, че вече са във втората фаза, в която „картографират“ човешкото съзнание и комуникация. Както отбелязва списанието, „той притежава може би най-ценната база данни с потребителска информация в историята на човечеството - всичко, което се публикува или е било публикувано във Facebook“. Освен емоциите, консуматорските и социалните пристрастия може да следите и политическите възгледи на приятелите. Чрез групи като „Срам ме е, че имаме президент бракониер!“ (992-ма членове) или „Аз ще гласувам - парламентарни избори 2009“, която вече е набрала 2828. Има и група „Аз (сърце) Дневник“ - може да се присъедините. Ще се видим във Facebook. Защото със сигурност и през 2009 г. обществото на приятелската мрежа ще става по-могъщо. Дневник * Всеки регистриран потребител във Facebook има стена, на която да му оставят съобщения. В зависимост от публичността, която е дал на профила си, могат да я четат и приятелите на приятелите му или всеки потребител. **Популярният статус е поле, в което след името пишеш състояние, пожелание, настроение - например Maria is Щастлива нова година на всички!”

Няма коментари: