вторник, 6 януари 2009 г.

Интернет рекламата ще върви нагоре

Пари - 27 стр.
Интернет рекламата ще върви нагоре

Боряна НИКОЛАЕВА

На рекламния пазар ще има спад от 10%, смята Красимир Гергов
През следващата година ще има сериозен спад на рекламните бюджети във финансовия сектор (банки и застрахователни компании), които досега формираха около 12-14% от рекламните приходи за целия пазар в България, прогнозира пред в. Пари Красимир Гергов.
Спад
Специално за този сектор Гергов смята, че ще има спад от порядъка на 60% през 2009 г., а за целия рекламен пазар се очаква спад от 10%. В сравнение с други страни от Източна Европа като Чехия, Унгария и Румъния, където се очаква срив от 22%, тази цифра е приемлива. Според Гергов причината, поради която ще сме по-слабо засегнати от кризата, се дължи на това, че страната ни е в условията на валутен борд. Тенденциите в уеб-рекламата ще се запазят и там се очаква ръст от 100% и през следващата година. Кризата ще окаже по-голямо влияние върху печата - очаквам дъмпинг на цените за реклама в малките медии, коментира Гергов. От състоянието на пазара ще пострадат и силни играчи като ВАЦ, защото конкуренцията е доста сериозна.
Инвестиции
Неяснотата на рекламния пазар в момента променя и плановете, свързани със
сделките по продажби на медии. Ако досега инвестиционните посредници правеха търгове и се избираше най-подходящият купувач, ситуацията сега диктува да се направи сделка с този, който е съгласен с предлаганите условия. В момента в САЩ рекламните медии не са подходящо място за инвестиции, липсва и необходимият ресурс за извършването на покупки в този сектор.
***
10% спад на рекламния пазар прогнозира Красимир Гергов

Няма коментари: