събота, 10 януари 2009 г.

Нико Тупарев: Ако Елена бе продължила в „Дансинг старс, и Станишев щеше да танцува

24 Часа - 12 стр.
Нико Тупарев: Ако Елена бе продължила в „Дансинг старс, и Станишев щеше да танцува

Паола ХЮСЕИН

Той е най-заетият тв продуцент у нас, защото има предавания във всички големи ефирни телевизии, както и в някои кабелни. Направи най-успешната тв игра „Стани богат", както и първото риалити шоу в българския ефир - първите три издания на „Биг Брадър". Освен тези предавания за Нова тв е правил и „Островът на изкушенията".
За БНТ работи отдавна - „Вкусно" с Ути Бъчваров, „Рекламна пауза", новото риалити „Животът на другите", както и токшоуто на Марта Вачкова „Жените". След дълги години в Нова тв влезе и в Би Ти Ви и засне един от най-успешните й продукти - „Дансинг старс". „Вечерното шоу на Азис" по ТВ 2 също е негово, както и „Хванати в изневяра" по „Диема". Съпругата му Екатерина Попова е шеф на рекламната агенция „Огилви енд Мей-дър."
- Г-н Тупарев, напуснахте Нова тв, но пък направихте толкова много предавания за всички останали телевизии. Успял човек ли сте?
- Миналата година беше изключително трудна и за моя голяма радост на финала успешна. Костваше ми немалко усилия и нерви, доста фронтове бях отворил. Накрая всичко приключи по най-благоприятния начин. Хората по-често трябва да заемат принципни позиции. Когато го направиш, даже и да загубиш, имаш удовлетворение. Добре е повече хора, особено политици, да защитават принципите си не само в личния живот, а да поставят нещата и над себе си.
- Кой беше най-големият ви успех миналата година?
- Успехът на „Дансинг старс". Имахме подкрепата на телевизията, но почти изцяло това беше наш успех. Ние открихме формата, рискувахме с него, убедихме хората да участват. Това е най-приятното нещо, което се е случвало в телевизията през последните години. Най-имиджо-вото, най-позитивното. Това е предаване, което връща вярата в телевизията на много хора, на които им беше писнало.
- Какво в телевизията писва?
- Това, че прекалената комер-сиализация е за сметка на ценностите, на каузата. Битката отива винаги на ниско ниво, винаги е за масовата аудитория и се приема, че телевизията не е медията на интелигентния човек. Не смятам, че е така. „Биг Брадър" като експеримент е изключително интересен феномен. Аз го гледам от тази страна. Друг може би гледа само сеира.
- На какво се дължи успехът на „Дансинг старс"? Популярни личности е имало и в други предавания като „ВИП Брадър" примерно?
- Всичко го е имало. В шоуто за танци имаше и двойки, и хора, които си смениха партньорите, и ревност, и завист, но това не беше фокусът. Акцентът беше върху усилието, постижението. Много ми харесва тази вълна от подобни предавания - дали ще е за отслабване, или звезда научава нещо. Да се научиш да танцуваш, наистина е много трудно.
- Вие откъде знаете?
- Такъв човек съм. Не е нужно да съм го изпитал по емпиричен път, за да го знам. Гледам снукър, не мога да играя, но знам правилата и мога да стана добър треньор. Това е като писателя и критика. Аз съм в позицията на критика. За съжаление в България много критика няма. Всяко нещо, когато го опознаеш, осъзнаваш, че е много сложно. Имаше и много готини поелания. Например Елена Йончева да превъзмогне себе си, личността си, даже и взаимоотношенията си с партньора. Накрая се пречупи,
за да може Сергей Станишев да дойде в предаването
Малко още да беше продължила, щяха да изтанцуват един танц в шоуто.
- Дали успехът на шоуто не се дължи точно на нейното присъствие, все пак е приятелка на премиера?
- И на нейното присъствие. Между другото, Мамалев малко го бяха позабравили. Един от най-големите победители в предаването е той. Върна се отново като звезда, беше позаля-зъл. Някои хора забелязаха тези неща. Други възприеха шоуто просто като приятна музика, дори не знаеха какви са танците. Това е хубавото на подобни формати - да не отблъснеш едната аудитория, а да привлечеш и другата. Понякога този баланс се нарушава. С предаване като „Биг Брадър" е много лесно да го нарушиш и тогава пресоляваш манджата.
- Ще правите „ВИП Брадър" за Нова тв. Вероятно ще има и "Дансинг старс" по Би Ти Ви, как ще ги съчетаете? - „ВИП Брадър" ще е през март, а „Дансинг старс" - през септември.
Ние имаме много наши победи - постиженията на "Биг Брадър" и "ВИП Брадър", развитието на риалити пазара, което на практика тръгна от нас. Първият формат с права, излъчен у нас - " Стани богат", е пак благодарение на нас. Ние сме страната, излъчила най-много издания на играта. Няма друго място,където "Стани богат" да има такъв успех и да не е давана голямата награда. Този сезон ще се даде.
„Вкусно" не е спирало и е някакъв символ на БНТ. "Животът на другите" показа, че има смисъл БНТ да инвестира в по-различни предавания и може да има риалити, което да е по-социално. "Хванати в изневяра" по „Диема" беше толкова професионално направено, че само американският вариант може би е пред него.
Това е предизвикателството -да вземеш тв продукт и да го направиш по най-правилния начин за България, така че да му намериш мястото в една мъжка телевизия като „Диема". Гледат я от шофьори на таксита до разведени. На такива неща се радвам.
В момента примерно не съм виждал по-сериозен тв продукт у нас от ."Вечерното шоу на Азис". В същото време то не излиза от формата "токшоу". Вече почнаха да идват хора от съвсем друга каста.
- Защо не идваха досега?
- Защото сме такива. Нямаме ценности, затова припознаваме врагове в други, различни неща. В една Германия хората знаят правата си и уважават правата на останалите. У нас не е така. Затова не ценим свободите на другите. Затова гей обществото е по-малтретирано, по-низвергнато в България, отколкото в Западна Европа. Абсурдно е, защото смятаме себе си за много по-свободни. Ние сме доста консервативно общество.
- Защо отбягват Азис - защото се представя за гей, или защото е чалга певец?
- Един заради едното, друг заради другото. Някои не ходят и защото е циганин. Хиляда причини има. Ако ги превъзмогнеш, виждаш различен хумор, светло, готино студио, един водещ, който търпи развитие, надсмива се на себе си и на това, че не знае, не се прави на по-умен. Разговорът в студиото не е във формата на интервю, а е като в интернет -чат. Седят няколко човека и говорят един през друг, смеят се за глупости.
Толкова лесно за гледане е шоуто на Азис
- Говорите предимно за позитивни предавания. Има ли още нужда от „Биг Брадър"?
- Да, защото не е изчерпан. Човешките взаимоотношения са безкрайни. Те са като любовта, не свършват. Ако тя се изчерпа, нямаше да има примерно песни. Какво ще правят големите сериали, ако няма човешки взаимоотношения?
Между другото, аз няма да забравя как Аня Пенчева прие да участва в "Дансинг старс". Тя ни повярва и се надявам, че не сме я разочаровали. Защото сега този "ВИП Брадър" може да стане успешен и много различен именно защото у нас се състоя "Дансинг старс".
- Това означава ли, че предаването ще е позитивно?
- - Определено. Жена ми смята, че ще е така, защото и аз съм се променил. На мен идеята за хора, затворени в една къща, ми харесва. На Катя (съпругата му -бел.авт.) не. Смята, че зорлем искаме да изкараме някакви неща за хората. Сега е доволна, че сме тръгнали да го правим по друг начин. Целта този път не е хората да се карат. Има светлина в тунела и тя се казва личен принос.
Минавам по улиците и има магазини, пред които е изчистено. Не го е решила продавачката, собственикът я е накарал или е наел някого да го направи. Когато собствениците на фирми, политиците, лидерите на обществено мнение пробият с определена идея как да помогнат на държавата и обществото, нещата ще се оправят. Не всички, трябва един да реши.
Аз съм решил в моята компания, че ще ползваме моливи, защото е по-екологично, ползваме се събира разделно. В един момент на хората ще им стане навик и ще го пренесат в къщите си. Оправянето няма да дойде с викане на неволята, а когато определено количество хора - колкото повече, толкова по-хубаво, почнат с личен пример да правят по-добри или правилни неща. Наистина вярвам, че 200 или 500 души могат да променят България. Всичко останало е оправдание.
Аз няма да изляза пред моята кооперация да изчистя, но искам да знам кога ми е графикът и да платя на някого да го направи. А не да се прибирам късно и да излизам рано и да се моля да не завали сняг. Важното е да бъде чисто.
- Как политиците да дадат личен пример?
- От време на време го правят. Аз съм песимист към това конкрет
о управление, но не съм песимист за държавността в България. Нещата ще се оправят. Проблемът ни е, че сме първо поколение бизнесмени. Всяко загубено време на един от нас да направи нещо обществено е загуба на реални пари, които можем да спечелим за себе си. В един момент трябва да решиш. Бил Гейтс няма да станеш и част от времето си можеш да отделиш за някакви по-принципни неща и с това няма да обеднееш. Аз вече нямам намерение да съм най-големият продуцент.* Искам да се занимавам с нещо, което ми е интересно и в което смятам, че съм много добър. Следващото предизвикателство е сериал.
- А не да влезете примерно в политиката?
- Ако ще влизам, още ми е рано. Трябва да има традиция, да се обърнат няколко поколения. Богатствата на света са създадени от най-богатите хора, които остаряват и като се обърнат, казват: „За какво ми беше всичко това?" Така са създадени най-големите музеи в САЩ, всичко красиво в италианските градове.
Баба ми е внучка на първия нумизмат в България - основателя на археологическия музей Никола Мушмов. Ако ми говореше като близка роднина на проф. Мушмов, в момента щях да имам още повече идеи какво да правя. Но съм я слушал вкъщи да говори в друга позиция и за друг строй.
Баща ми говореше само като човек, който на 44 години е бил републикански шампион по подводен риболов, защото е бил ду-хач в стъкларска фабрика, тъй като не са му давали да следва това, което иска. Ако беше об-щувал с мен другояче, щях да
имам друга представа за света и така е всеки от моето поколение.
- Кой ще влезе тогава във „ВИП Брадър"? Явно внимателно ще са подбрани хората, за да дават личен пример.
- Тази година интересът към първия епизод няма да бъде кой влиза, защото няма да крием. Участниците няма да имат проблеми с яденето, пиенето. Ще имат много от всичко. Ще излида влязат хора от различни браншове, които смятаме, че са ценни и могат да дадат личен пример, както и да помогнат. Няма да има парична награда. Парите ще са за други.
- В понеделник започва „Стани богат" по Нова тв, защо там?
- Би Ти Ви бяха готови да го пуснат. Не съм имал конфликт с Нова тв, а с изпълнителния директор. Бях казал, че няма да работя с Нова тв, докато Павел
Станчев е там, но сега искрено съжалявам, защото това бяха
детинщини. Все пак трябва да правиш бизнес. Нова тв взе правата за " Стани богат", то вече не е наше. Сега сме поканени като изпълнителен продуцент да правим предаването. - Кризата ще повлияе ли на качеството на тв предаванията? Бюджетите се свиват, „Мю-зик айдъл" щяло да е само в студио с малко концерти на живо.
- Няма по-добро съотношение в света между качество и цена, както е за българския тв продукт. Всички продуценти тук, бидейки в някаква конкуренция, сме вдигнали нивото и правим доста качествена телевизия. Ако почнат да намаляват парите, вероятно предаването ще е с по-лошо качество, което ще скъси живота му.
- Миналата година ви се роди син. Как се чувствате в новата си роля на баща?
- Аз съм в много приятна ситуация. От една страна, наблюдавам един изключително интересен тийнейджър - дъщеря й на Катя, която ме радва като начин на мислене. Същевременно наблюдавам първите стъпки на човека в лицето на сина ни. 13-годишната Нора много обича Тома, който е на 8 месеца. Аз го къпя всеки ден, когато съм вкъщи, защото на Катя той вече й тежи.
Учудващо за всички, ние сме достатъчно отдадени на детето родители. Това не значи, че не излизаме, не бачкаме, не купо-нясваме, че не си късаме нервите помежду си понякога. Наскоро една приятелка ми каза нещо, което много ми хареса - колкото повече любов е дадена на детето и то също я изпитва към родителите си, толкова му е по-трудно да тръгне по лошия път. Защото знае, че наранява родителите си. И ако много ги обича, няма да прави определени неща. Това е форма на защита на детето. Иначе е доста опасно в днешно време да си тийнейджър в България, защото обществото ни е младо и още ненаситило се на всичко.
- Как общувате с кумовете си? Красимир Гергов е консултант на Би Ти Ви, а Олга Лозанова -програмен директор на Нова тв?
- Имам принципи, поставени пред мен и компанията ми. На първо място е продуктът - нищо не е по-важно от предаването. На второ място е интересът на екипа. Следва печеленето на пари и на четвърто място-интересът на телевизията. Когато има какъвто и да е казус, следвам този ред. В момента, в който правиш най-доброто за предаването, нямаш конфликт на интереси. И двете телевизии работят с мен, защото имам изключително добър екип, с който е възможно предаването да стане най-доброто и да бъде в най-голяма услуга на поръчителите.
За мен кумовете, които са и кръстници, имат отношение към семейството и детето.
- Правят ли нещо в тази посока?
- Толкова е различна представата за света и на двамата, че ще бъде много ценно за мен детето ми да познава техните две гледни точки

Няма коментари: