събота, 10 януари 2009 г.

Списание Forbes ще проговори на български

Капитал - 33 стр.
Списание Forbes ще проговори на български



Хубаво е, когато прогнозите ти се сбъдват.
В предпоследния брой на "Капитал" за 2008 г. една от медийните ни прогнози беше, че пазарът на списания ще продължи да нараства с още заглавия. Още в първата работна седмица за 2009 г. се появи новината за ново списание, което идва с претенциите да стане лидер в нишата на специализираните месечни бизнес издания.
Американското списание Forbes, което всяка година прави едни от най-популярните класации за най-богатите хора, най-големите и най-малките компании, най-добрите места за живеене, както и най-лошите в света, от тази година ще излиза и на български.
Фактите
Първият брой на Forbes Bulgaria се очаква да е на пазара през октомври според прессъобщението на американските издатели на авторитетното издание, компанията Forbes Media LLC. Информацията бе разпространена чрез Business Wire. Партньор на Forbes в България е "Атика медиа" (вижте допълнителния текст за повече подробности). От българската компания потвърдиха, че са сключили лицензионен договор с американските издатели, но все още не са сформирали екип за изданието. Повече подробности от "Атика" обещаха да дадат "съвсем скоро". В прессъобщението на американската компания обаче се уточнява, че първият брой трябва да излезе в тираж от 30 хил. броя. "Съдържанието на българския Forbes ще се състои от 60% местни бизнес новини, коментари и рубрики и 40% статии от американското издание." Административният директор на "Атика медиа България" Атанасиос Приволис коментира: "Влизането на Forbes в България е голяма чест, но също и голяма отговорност за "Атика медиа". Ние сме сигурни, че Forbes Bulgaria ще бъде лидер и най-респектиращото бизнес списание в България." От Forbes Media LLC обясняват навлизането си в България като пореден ход за бърза експанзия в Източна Европа.
Реална конкуренция
"Харесвам развитието на пазара на списания, защото там имаме реална конкурентна среда, това е единствената ниша, в която съдържанието води при избора за покупка. Ние направихме собствено проучване на този пазар и се оказа, че хората наистина четат списания. В този смисъл появата на такова списание би предизвикала интерес", коментира управляващият директор на медиа агенция InitiativeMedia Club Катерина Буюклиева.
В България от началото на 2006 г. излиза световното бизнес списание BusinessWeek. Издава го "Кеш" ООД. В него се публикуват както избрани материали от оригиналното издание, така и авторски материали от български журналисти и експерти в областта на финансите и икономиката. През 2008 г. за кратко излизаше BM (Business Magazine) като част от съдържанието му бяха теми от Economist. Изданието беше закрито. Сега с излизането на Forbes сегментът на бизнес изданията отново ще е по-конкурентен.
Според редакционния директор на списание "Мениджър" Максим Майер: "Издание като Forbes не може да ни бъде пряк конкурент, защото "Мениджър" е уникална българска марка със специфична концепция. Що се отнася до навлизането на пазара ни на толкова много лицензни марки, бих казал, че за мен това е положителен знак. Колкото повече издания, толкова повече се развива секторът и се поражда истинска конкурентна среда."
По отношение на съдържанието обаче Forbes би трябвало да са конкурира именно с "Мениджър". В по-широк план въпреки различната периодичност изданието ще е конкурент и на всички финансови седмичници. По отношение на рекламодатели - ще конкурират дори по-широк кръг, включително непреки конкуренти. "За рекламодателите е трудно да се каже дали традиционно рекламиращите в САЩ компании във Forbes ще го правят и в българското издание, защото дори и стабилните в имиджово отношение марки имат различно поведение в различните географски ширини. Смятам, че появата на такива издания на българския пазар не е лишена от логика и ще намери своята публика", пък е позицията на Катерина Буюклиева.
Една от любимите фрази на основателя на бизнес списанието Бърти Чарлз Форбс била: "Ако продаваш съвети, може да спечелиш доста повече, отколкото ако ги следваш." На подобен принцип големите чужди издателства през последните месеци усилено търсят да сключат лицензионни договори на чужди пазари за марките си, защото от получаването на твърда лицензионна такса печелят и могат да компенсират евентуалните си загуби от рекламни приходи заради икономическата криза на местния пазар. Рискът основно е за местния издател, който, освен че плаща висока лицензионна такса, трябва да формира качествен екип, да развие добре марката на местния пазар и да и подсигури добър живот, от което да спечели не просто лицензодателят, но и той самият и местният пазар като цяло.
***
"Атика медиа България"
е едно от големите издателства за списания в България. Основано е през 2001 г. Основен акционер е гръцката компания "Атикес Екдосис", чийто портфейл включва 18 списания, издавани в южната ни съседка. Компанията е в стратегическото партньорство с италианския концерн "Мондадори" (собственост на Силвио Берлускони). Това й позволява да навлезе на медийните пазари в България, Унгария, Румъния, Сърбия и Черна гора. "Атика медиа България" издава шест лицензни списания в България - Playboy, Maxim, Grazia, Joy, Casaviva и OK!.

1 коментар:

korado каза...

казвам се Радослав Никифоров-полицай от София.Искам да ви задам един въпрос,а чрез вашето предаване и на останалите журналисти от многобройните медии в Бъгария"Защо вече трети ден никой нищо не коментира за бруталното нападение над полицаи,което само по себе си е посегателство не само към личността ,но и срещу Държавата.За състоянието на ранения колега Любомир Митов-дано се въстанови по бързо.За причините довели до тази безнаказаност на престъпниците в нашата Държава."
Какви ли щяха да бъдат коментарите,ако полицай беше ранил престъпник,хванат полицай с подкуп,полицай употребил алкохол-тези случаи щяхте да ги коментирате непрестанно дълго време.
Никой не защитава българските ПОЛИЦАИ,а ние имаме семейства,не нужно нашите деца да растат Сираци.