събота, 10 януари 2009 г.

Радиата на далавера от задръстванията

Труд - 24 стр.
Радиата на далавера от задръстванията

Соня СПАСОВА

Средно по 4 часа шофьорите слушат ефирна медия в колите си
От задръстванията, които изнервят всички, явно печелят... радиата. Хората в големите градове ги слушат все повече и по-дълго време. Средно по 264 минути. или над 4 часа дневно, през делничните дни са прекарали с някоя станция българите. Това показва анкета, проведена през октомври и ноември 2008 г. сред 4780 души на възраст между 15 и 54 г. Изследването е представително за слушателите от 36 града сред които най-големите - София, Пловдив, Варна и Бургас. Проучването е на пийпълметричната агенция „ТНС тв План",
Изводът се потвърждава и от факта, че почти половината фенове обявяват, че слушат радио в колата си. Те са основно мъже и са на възраст между 26 и 45 години. Останалите правят това вкъщи, на работа и ли в заведение.
Само в столицата слушаемостта на радио се е увеличила 300% в последно време, потвърди и шефът на .Дарик" радио Радосвет Радев. Тази тенденция щяла да стане още по-силна, а скоро да се прояви отчетливо и в другите градове. По думите му радио се слуша най-много във времето, традиционно за пътуване към офиса или към вкъщи след края на работния ден.
Радиото обаче все още се пренебрегвало от рекламодателите, които не били усетили „ефекта от трафика". „А то е евтина медия и с голям ефект. Освен това може да се слуша по много начини - не само чрез приемник, но по интернет например", добави Атанас Генов, който е шеф на „Комюникорп" за България (собствениците на „Радио 1", Радио „Вероника" и „Радио 1 Рон" - 6. p.).
Дали заради задръстванията и изнервените шофьори, които предпочитат успокояваща музика, или поради друга причина, но водеща станция през октомври и ноември сред по-младите хора е било „Радио Г. 17,1 % от хората между 15 и 25 г. са избрали именно тази станция. Интересното е, че записите там са „набори" на слушателите.
„Витоша", „Енджой" и „Сити", които пускат по-тийнейджърска музика, се нареждат след това, а поп фолк станцията„Вероника"еедва на 5-о място с Т3,6%. При следващото поколение - 26-35 годишните „Радио 1" пак е на първа позиция, но веднага след това се нарежда една от Меките на фолка - „Веселина". Хората между 36 и 45 г., явно нуждата от информация е на преден план, защото на първо място излиза „Дарик" - с 20,5%. За следващата група - 46-55 г., пък най-слушана е програма „Хоризонт" на БНР с 24,4%. Софиянци явно са почитатели на Дарик". Това показва последното проучване на „ТНС тв План" сред столичаните между 20 и 64 г. Веднага след това се нареждат „Радио 1" и „Хоризонт". Челната петица завършва с програмите на „Витоша" и „Веселина".

Няма коментари: