четвъртък, 12 февруари 2009 г.

Между 30% u 50% ръст в онлайн рекламата у нас

Класа - 11 стр.
Между 30% u 50% ръст в онлайн рекламата у нас



Онлайн рекламата в България ще расте между 30% и 50% през 2009 г. Тоба прогнозираха Виктор Пенев, изпълнителен директор на "Нетинфо", Владимир Жеглов, собственик на dir.bg, Жюстин Томс, управител и съсобственик на уеб агенция ABC Design & Communication и Евгени Блажев, изпълнителен директор на Webr-gound на дискусията "Интернет през 2009 г. - въпроси и отговори", организирана от Nielsen Online u Netage. "Онлайн рекламата ще расте, но това не означава, че секторът не е в криза", каза Жеглов. Той набеляза и причините - спадане на общите рекламни бюджети на компаниите, криза в рекламните агенции, предизвикана от закъснели плащания. Жюстин Томс също обяви, че очаква увеличение на приходите с 40-50%, но в сравнение с високия темп на ръст за 2008 г., ще има забавяне..В резултат на това ще започнат да се търсят по-ефективни комуникационни канали, какъвто е интернет, смята тя. Владимир Жеглов припомни, че в световен мащаб се очаква спад в разходите за реклама и че се променят и прогнозите за разпределението на търговските послания в медиите. Собственикът на dir.bg цитира данни от проучване на ZenithOptime-dia от декември 2007 г., според което през 2008 г. глобалната мрежа ще има 3,41% дял на медийния пазар, докато при телевизията делът ще бъде 64%. Тогава експертите са прогнозирали през 2010 г. делът на интернет да е 7%, а на телевизията да се запази 63%. В последната прогноза от октомври 2008 г. обаче стойностите са променени - от ZenithOptimedia очакват 5% пазарен дял за глобалната мрежа през 2009 г. и 61% за телевизията.
"Дисплей рекламата започва да си изживява времето, ръст очаквам при по-новите, нестандартни формати", прогнозира изпълнителният директор на "Нетинфо" Виктор Пенев.
Според него скокът при онлайн рекламата ще е различен за отделните й разновидности и интернет медиите трябва да съдействат на рекламодателите ефективно и евтино да постигнат целите си.
Проблеми пред бизнеса Липсата на правила в сектора допускат незаконно съдържание и не позволяват да се откроят реалните играчи на пазара, допълни Жеглов.
Проблем пред сектора е и глобализацията и по-точно темповете, с които "Гугъл" агресивно навлиза на локалните пазари. "Ако в нормални условия локалните медии владеят 90-95% от пазара, с намесата на играчи като "Гугъл" или "фейсбук" тази цифра може да падне наполовина само за една година", обясни Жеглов.
***
Текст под снимка
Виктор Пенев, изпълнителен директор на „Нетинфо" (вляво), Владимир Жеглов, собственик на dir.bg и Жюстин Томс, управител и съсобственик на уеб агенция ABC Design & Communication.

Няма коментари: