петък, 13 февруари 2009 г.

Деликатно равновесие в тв рекламата

Монитор - 18 стр.
Деликатно равновесие в тв рекламата

Светла КАРОЛЕВА

Ако се загледате в рекламните блокове, които вървят по националните ефирни телевизии, ще забележите, че големите рекламодатели продължават да атакуват потенциалните си клиенти с нови клипове. Мобилните и телекомуникационни оператори, банките, световните брандове не са намалили разходите си за реклама.
Особен спад в рекламния тв пазар от началото на годината не се забелязва, съобщиха за "Монитор" от агенцията БАРС. Няма отлив на рекламодатели, големите по традиция стартират кампаниите си по предварителни медия планове, обясниха специалистите. Агенцията, която обслужва "Райфайзен банк", е автор на имиджов клип, който в момента върви по националните телевизии. След време от банката предвиждат и нова кампания, която ще рекламира депозите.
Дори и в условията на криза, рекламните бюджети на банките са съобразени с пазарната ситуация, коментират специалисти. БЕЛЛА България, която е член на Асоциацията на рекламните агенции, в момента също атакува пазара с няколко клипа за продуктите си.
Раздвижването на пазара започна, след като bTV намали рекламните си тарифи с 26 на сто през януари. Основните промени в общите условия на телевизията са три: включване на новата детска целева група 6-11, за която bTV гарантира рейтинги, добавяне на условие за предплащане на схеми при смяна на тарифа, което е валидно при липса на непокрити задължения от предходни месеци. Добавен е и нов елемент - интегрирани предложения. Екипът на bTV изработва за клиентите си разнообразни специални оферти, които ще оправдаят инвестицията им. Интегрираните предложения могат да се състоят от различни комбинации от тематични спонсорски заставки, кратки клипове, шапки реклама, оформление на декор, промо-анонси и др. Телевизия "Планета" пък обявява 100% бонусни излъчвания през март. Фактът, че все повече рекламодатели предпочитат да рекламират в "Диема", "Диема фемили" и "Диема 2" се обяснява с новата рекламна политика на Нова тв. Пакетите с оферти на медията включват задължително реклама и в диемите.
Трите национални ефирни телевизии са загубили от годишния си пазарен дял за сметка на профилираните кабелни телевизии, сочат пийпълметричните данни на агенция TV Plan/TNS от края на 2008 г. Зрителите все повече се насочват към специализирани канали и тази тенденция ще се запази. Телевизиите със специфичен профил като новинарски, филмов, спортен, научнопопулярен и документален, музикален печелят все повече доверието на българските зрители. Големите губещи в TOP 15 освен ефирните телевизии са FOXlife, GTV, СКАТ, Диема 2, NKT Evrokom, Fen TV, AXN. С увеличение на пазарния дял са Диема, Диема Фемили, TV2, JETIX, Eurosport, Hallmark. Единствени без промяна в пазарния дял е ТВ Европа.

Няма коментари: