сряда, 11 февруари 2009 г.

Телевизията - традиционната медия, която запазва силните си позиции в САЩ

Инвестор - Свят
Телевизията - традиционната медия, която запазва силните си позиции в САЩ



Докато интересът към печатните издания в САЩ продължава да намалява, телевизията демонстрира учудващо силни позиции, сочи анализ на Nielsen Media Research.
Освен че американците прекарват рекордно дълго време онлайн, гледайки видео, времето прекарано в гледане на телевизия също не е по-малко, сочат резултатите от проучването, цитирано от Wall Street Journal.
Защо обаче вестниците губят читатели, а гледаемостта на телевизия е толкова висока?
Според изданието потребителите все повече отбягват вестници и книги, защото текстовите формати са по-голямо бреме за тях. Ясно личи предпочитанието им към напълно филмирано съдържание, което не изисква нищо друго освен пасивното им внимание.
Популярността на видео формата е подсилена допълнително от успеха на YouTube. През декември близо 100 млн. зрители в САЩ са изгледали 5,9 млрд. видеоклипа в сайта по данни на comScore.
Според информация на Nielsen средностатическото домакинство в САЩ се състои от 2,7 души и притежава 2,9 телевизора. През третото тримесечие на миналата година американците са гледали месечно 142 часа телевизия, с пет часа повече в сравнение със същия период на предходната година. Използването на интернет е било с час и половина повече спрямо година по-рано - средно 27 часа на месец.
Други ключови резултати показват, че 31% от онлайн времето съвпада с времето, което американците прекарват пред телевизора. Освен това голям е интересът към видеото, което може да се гледа на мобилен телефон. В рекламната общност вече започва да набира популярност словосъчетанието „трите екрана“: телевизия, интернет и мобилни устройства.
Книгоиздателите също започат да съзират предимстава на видеото. Миналата седмица издателството HarperCollins публикува своята първа „видео книга“, презентация на Джеф Джарвис, автор на книгата „Какво ще направи Google?“ Предимството на видео версията, дори и това да е само филм, в който авторът е застанал пред камерата и чете, е, че не изисква вдигане на тежки предмети, каквите могат да бъдат книгите, коментира Wall Street Journal.

Няма коментари: