неделя, 8 февруари 2009 г.

Ideas Room

сп. Мениджър - 78 стр.
Ideas Room

Приказка без думи

Добре дошли в Ideas Room. Тази рубрика се води от екипа
на рекламна агенция Saatchi & Saatchi. В нея разказваме за
най-популярните криейтив техники в рекламата
ТОЗИ МЕСЕЦ ще ви разкажа приказка. Или по-точно ще ви я покажа. Ще ви открия как да говорите за плюсовете на един продукт, без дори да ги изричате. Техниката е "Кажи го в картини" (Say it with pictures). Тя е не само много предизвикателна, но и наистина работеща. Самият израз е доста объркващ (да го кажеш, но пък не с думи, а с картина), но определено изразява много точно същността.
Целта на "Кажи го в картини" е създаването на визия, която изключително точно да предаде главната идея на рекламата. Да показва издръжливостта на батериите, дълготрайния аромат на парфюма, мекотата на дрехата, но... без думи.
За да се постигне това, първоначално много ясно трябва да се изясни посланието, което ще се отправя. Дали това е ползата от продукта, негова важна характеристика или пък проблем, който той решава. Най-важното е фокусът да пада
върху визуалната част. И без клишета като "усмихнати лица" и "щастливи клиенти". Те просто не работят! След като визията бъде създадена, може да се добави и текст, но отправната точка не е той, а визуализацията. Доста съществен въпрос при тази техника е каква визия да се използва - снимка или рисунка? Счита се, че читателите предпочитат снимки, тъй като те им се струват много по-достоверни и реални. От друга страна, илюстрациите са по-уместни, когато концепцията е абстрактна, прекалено скъпа за заснемане или идеята се основава на анимационни образи. В днешно време не е рядкост и съчетаването им. Съвременните технологии предлагат достатъчно възможности, чрез които да се вдъхне ново значение на много от визиите независимо от вида им. Трите примера този месец са отявлени приказки в картина. Те говорят без думи и казват всичко точно и ясно. Първите два са на прясно мляко Ammerland Dairies и дезодоранта Ахе. При тях недвусмислено е показан ефектът от употребата на продукта - пристрастяването и привличането са по-силни от всичко. Третата рекламна визия ми е любима. Тя е на телевизионния канал 11 News Channel и умело демонстрира, че да гледаш е истинско преживяване. Буквално ставаш очевидец на най-важното от деня. И този месец запретнахме ръкави, за да покажем, че "Мениджър" е списанието с "най-много мениджъри, събрани на едно място", използвайки техниката "Кажи го в картини". Мислихме за местата, на които практиката оживява, за символите на безкрайността, за всичко, обединяващо мениджърите и техните познания. Накрая се спряхме на заседателна зала, но не просто зала, а най-голямата в България - тази на списание "Мениджър

Няма коментари: