четвъртък, 12 февруари 2009 г.

Приходите от онлайн реклама може да се увеличат с 40% тази година

Дневник - Компании&Финанси - IV стр.
Приходите от онлайн реклама може да се увеличат с 40% тази година


Приходите от онлайн реклама може да се увеличат с 40% тази година
Представителите на големите български онлайн медии прогнозираха 30-40% ръст на своите приходи от реклама през тази година. Това стана вчера по време на дискусията „Интернет -въпроси и отговори“, организирана от агенцията за проучване на аудиторията в интернет Niеlsen Online и софтуерната компания Netage. В срещата участваха рекламни специалисти и представители на най-големите рекламодатели в интернет. Последните месеци на 2008 г. са били слаби за бранша. За сметка на това в началото на февруари онлайн медийните групи отчитат активизиране на рекламодателите. Виктор Пенев, изпълнителен директор на „Нет. инфо.БГ“, смята, че в средата на тази година ситуацията ще се промени към по-добро. Специалистите прогнозираха, че ръстът няма да дойде от традиционната банерна реклама, а по-скоро от продажба на кликове. На пазара ще навлязат нови по-ефективни и нестандартни формати. Участниците в дискусията прогнозираха и повече реклама, ориентирана към действие от страна на потребителя. Световната финансова криза е довела до свиване на разходите за реклама, но в България тя ще доведе по-скоро до известно забавяне на годишния ръст на онлайн рекламата. Според неофициални данни за миналата година приходите от онлайн реклама са 18 млн. лв. „В интернет в България имаме около 3 млн. души, очевидно подценени като използване“, каза Владимир Жеглов от „Дир.БГ“. Той добави, че за тези 3 милиона се отделят едва 3% от общите разходи за реклама. През 2009 г. нейният дял може да достигне 6% от общия медиен рекламен микс, прогнозира Виктор Пенев. През 2009 г. ще се промени профилът на интернет потребителите, отбеляза Евгени Блажев от Webground Media Group. Посетителите ще стават все по-възрастни, тъй като повечето млади хора вече са онлайн, допълни Блажев. Според Блажев 2009 г. ще бъде годината на онлайн съдържанието. „Много от традиционните медии ще обърнат по-голямо внимание на генерирането на интернет съдържание“, заяви Владимир Петков от „Икономедиа“ (издател на в. „Дневник“ и в. „Капитал“). Това е необходима промяна, защото според Иван Иванов от медия агенцията Zed digital Cybermark трябва да се обръща повече внимание на уникалното съдържание онлайн. Освен това „медиите трябва да се фокусират повече върху потребителите. Това ще доведе до по-голяма аудитория и по-щастливи рекламодатели“, смята мениджърът на Cybermark.

Няма коментари: