петък, 13 февруари 2009 г.

Развитието на рекламата и PR-а

БНТ - Денят започва – сутрешен блок 6:45 ч.
Развитието на рекламата и PR-а



Ричард Лининг, член на Борда на международната PR-асоциация International Public Relations Association (IPRA);
Проф. Дон Стакс, преподавател в университет в Маями;
Филип Шепард, президентът на Европейската федерация на марките, президент на IPRA за 2007 година


Водещ: В София днес и утре ще се проведен конференция на Международната асоциация на връзки с обществеността.
Филип Шепард: Мисля, че много от проблемите са причинени от лоша комуникация, от неизказани тайни и връзките с обществеността могат да се окажат силен партньор в преодоляването на това в комуникационните послания. Едното нещо, което наблюдаваме днес е разбира се, изключителната роля на медиите като цяло и начинът, по който те могат да променят цялата концепция на преместване на публичността от един ден в следващ. Връзките с обществеността играят много важна роля в реализацията на всичко това.
Репортер: През последните години рекламата и PR-ът не спират да се борят за определящото се място в правенето на добър имидж.
Истина ли е, че PR-ът вече има водеща роля спрямо рекламата?
Филип Шепард: Истината е, че те вървят ръка за ръка. Както сме забелязали през годините, има възход на PR-а и западане на рекламата. Виждаме и промяната на начина, по който се прави реклама и драстичната промяна в печатните медии, в телевизията, в рекламата, в интернет. Виждаме възхода на PR-дейностите, блоговете и другите неща също в интернет. Мисля, че динамиката на тези две неща се променят през цялото време. Но разликата често, според мен, е също и в разбирането, което самите хора имат за медиите. Едното, което знаят е, че са платили за съобщение. Другото може да бъде малко по-завоалирано, по-различно и повече насочено към конкретната аудитория.
Репортер: Най-честият пример, който PR-специалистите посочват за правенето на различна PR-стратегия е тази използвана в предизборната кампания на президента на САЩ Барак Обама.
Фон Стакс: Там се вижда как се стига до аудитория, до която преди не сте могли. Добрата страна е, че имате възможността да изпращате колкото се може повече съобщения. От друга страна обаче, сега трябва да се внимава тези съобщения до кого точно достигат.
Репортер: Имайки предвид промяната на канала на комуникация, какво влияние ще окаже това върху предизборните кампании?
Фон Стакс: Тактиката, която следваме е да достигнем до много, много специфична аудитория - хора, на които можем да изпратим конкретни послания. Обама обаче е много добър в това. Обама си сегментира аудиторията и изпраща подробни интернет съобщения към тези хора.
Ричард Лининг: Той накара хората, които го подкрепят да привлекат други, да вложат пари. Сега той трябва да ги възвърне, трябва да създаде усещането сред публиката, че те са замесени във взимането на решение, че не са просто наблюдатели на неговия успех, а всъщност са въвлечени в този процес. В демокрацията това е най-тежкото нещо, което трябва да се направи.
Репортер: Интернет общуването безспорно зае своето водещо място в новия начин на правене на добър PR. Всички известни личности, независимо от сферата, в която се изявяват, имат свои секции в интернет за така необходимата обратна връзка с аудиторията им. Идеята е не просто изпращане на съобщения, но и начинът, по който тези послания се получават.
Ричард Лининг: Бъдещето е да направим едно обещание. Обещанието е поглеждайки назад към историята, че връзките с обществеността има социална отговорност, с други думи – ние сме заинтересовани от влиянието, което едно послание има.
Репортер: PR-специалистите си признават, че голямото предизвикателство пред тях е да възвърнат способността си да раздават доверие.

Няма коментари: