петък, 13 февруари 2009 г.

Twitter може да таксува фирми, ако ползват сайта с търговски цели

Дневник - Компании&Финанси - II стр.
Twitter може да таксува фирми, ако ползват сайта с търговски цели

Андриан ГЕОРГИЕВ

Twitter е сайт за публикуване на кратки съобщения до 140 знака. Най-често те отговарят на въпроса „Какво правя в момента?“. Услугата е безплатна и достъпна за всички. Писането до Twitter непрекъснато набира популярност - потребителите на сайта само в САЩ са 1.9 млн. по данни на ComScore. През 2008 г. имаше слухове, че социалната мрежа Facebook иска да придобие Twitter за $500 млн. Покрай успеха на сайта по света се появиха всякакви клонинги. Най-известното българско подобие е edno23.com. Всичко щеше да е страхотно, ако приходите на Twitter не бяха нулеви. На сайта няма реклама, той няма бизнес модел. Инвеститорите не са доволни и искат по-скоро да видят Twitter да печели. Затова компанията трескаво търси начини за капитализиране на своите милиони потребители. Съоснователят на сайта Биз Стоун заяви тази седмица, че Twitter може би ще взима такса от фирмите, ползващи портала за връзка с клиентите. Засега компаниите и отделните хора ползват безплатно Twitter. Реакциите не са еднозначни. Представител на Dell е заявил пред brandrepublic.com, че ако услугата стане скъпа и сложна, вероятно компанията ще пише другаде. Миналия декември именно от Dell коментираха, че директната комуникация на Twitter е докарала допълнителни $1 млн. приходи на компютърния производител. Това се дължи на големите възможности за маркетинг на сайта. Например хората, абонирани в Twitter за съобщенията на Dell, получават спешни известия за промоционални продажби на компютри. Все още няма данни колко ще струва на фирмите да пишат в Twitter и от кога.

Няма коментари: