сряда, 4 март 2009 г.

Майкрософт тества нова търсачка

Актуално - Свят
Майкрософт тества нова търсачка



Microsoft потвърди, че тества нова Интернет-търсачка на Kumo.com, която разчита да създаде конкуренция на доминиращата търсачка на Google, предаде АФП.Механизмът на търсачката, която се тества от софтуерната компания се основава на семантична технология, му позволява да разбира изреченията и взаимовръзките между думите. Сегашните търсачки, включително софтуерът на Google, разчитат на съвпадението на думи, въведени в търсачката с думите, намирани на уебсайтовете и в информацията в Интернет."Има голямо въодушевление за този тест, както вътрешно така и външно, което ние винаги се радваме да видим", заяви главният мениджър на Microsoft Live Search Майк Никълс в онлайн-послание. "Надяваме се, че нашите служители ще ни дадат чудесни отзиви за новите опции и че всичко това ще стане част от външния опит скоро". В Интернет има множество спорове дали софтеурният гигант възнамерява да замени своя Live Search с Kumo, след като паметна записка за вътрешно ползване, написано от Сатия Надела, вицепрезидент на компанията, изтече онлайн тази седмица. Microsoft заяви, че информацията в паметната записка "всъщност е точна". Никълс постна и предварителен скрийншот на Кумо в официален блог на Live Search. Той добави, че не е уточнено дали името на Кумо ще замени "Live Search" при публичният дебют. "Използваме бранда и URL-то на Кумо, за да сме сигурни, че служителите ни разбират, че това е тест", каза той, като целта са "по-активни отзиви". Смяната на марката е нещо, което "все още се обмисля". Според статистиката, хората, които търсят онлайн, често не намират това, което търсят, и издирването често им отнема над 20 минути в близо половината случаи. Майкрософт се опита да купи Yahoo! За 47.5 милиарда долара, в напразен опит да слее онлайн-ресурси, за да се бори с Google, който притежава над 60% от онлайн-пазара на търсачките в САЩ. Microsoft разполага едва с 8.5% според последните данни.

Няма коментари: