четвъртък, 5 март 2009 г.

„Ютюб“ и „Юнивърсъл“ готвят музикален видеопортал

Дневник - Компании&Финанси - VIII стр.
„Ютюб“ и „Юнивърсъл“ готвят музикален видеопортал

Христо ПЕТРОВ

Сайтът ще печели от реклама, продажба на билети и фенски артикули
Популярният сайт за видеосъдържание „Ютуб“ (Youtube) готви общ проект с водещото музикално студио „Юнивърсъл мюзик“, предаде „Дау Джоунс“, цитирайки запознати с преговорите между двете страни източници. Компаниите искат да създадат сайт за музикални видеоклипове, който според източника на агенцията носи работното име Vevo. Проектът се обсъжда от есента, но все още не са уточнени подробности и не е ясно дали ще приключи успешно. Сайтът ще предоставя безплатен и легитимен достъп до видеоклиповете на работещите с „Юнивърсъл“ музиканти, но според „Блумбърг“ целта е да се привличат и певци и групи на други големи музикални компании като „Сони“ или EMI. Проектът ще печели от реклама, като идеята е да се привлекат повече рекламодатели чрез представянето на съдържанието по нов, атрактивен за потребителите начин. Според „Блумбърг“ това ще стане чрез предлагането на допълни видеоматериали с музикална насоченост или трудно откриваеми музикални клипове. Обмисля се и продажбата на билети за музикални концерти, тениски и други артикули за феновете с цел допълнителни приходи. Агенцията прави аналогия между проекта и Hulu на „Нюз корпорейшън“, който дава възможност на потребителите да гледат безплатно сериали и филми. Youtube и сега има споразумения с музикалните компании и ги компенсира за видеоклиповете на техни музиканти, които са публикувани в сайта, но звукозаписните къщи изразиха недоволство от размера на тези компенсации. В края на миналата година „Уорнър мюзик“ обяви, че ще изтегли от Youtube клиповете на музикантите в своя каталог. Междувременно сроковете на предишните споразумения между Youtube и звукозаписните къщи изтекоха и предстои да бъдат подновени. Досега това е направила единствено „Сони“, напомня „Ню Йорк таймс“. Пред вестника шефът на „Гугъл“ Ерик Шмид заяви, че компанията му засега не е стигнала до консенсус с музикалните компании за размера на техните компенсации, както и че не може да каже кога спорът ще бъде разрешен. „Гугъл“ е собственик на Youtube от няколко години, след като го придоби за 1.65 млрд. долара. Сайтът дава възможност на потребителите да публикуват свои видеоматериали, както и лицензирани клипове и предавания - нещо, заради което Youtube си навлече гнева на медийните компании.

Няма коментари: