понеделник, 25 август 2008 г.

Ново бляскаво шоу тръгва по бТВ тази есен

БТВ - Тази сутрин 06:50 ч.
Ново бляскаво шоу тръгва по бТВ тази есен



Галена Великова, един от членовете на журито на „Денсинг старс”

Водещ: Сега ще повдигнем малко завесата около новото шоу, което тръгва тази есен по бТВ. Предаването „Денсинг старс” е по лиценз на световноизвестния формат на Би Би Си „Денсинг уит дъ старс” – една от най-популярните и най-успешните шоу програми в света, в която звезди от различни области се представят в необичайно за тях амплоа – да танцуват заедно с професионалисти. В шоуто на бТВ ще участват 12 известни личности от света на шоубизнеса, политиката, култура и обществения живот в България. До мен сега е един от членовете на журито на „Денсинг старс” Галена Великова, добро утро.
Галена Великова: Добро утро и на вас.
Водещ: Всъщност единствената от журито, която до този момент знаем. Как ти предложиха да влезеш в това жури?
Галена Великова: Екипът на /.../, в общи линии те направиха много голямо проучване на българите, успели, така да се каже, в професионалните спортни танци, не само в България, но и в целия свят. Аз живея в Гърция последните 12 години и понеже там бях председател на съдийската комисия на едно подобно телевизионно шоу и от този канал ме намериха мен. Иначе са се свързали с много професионални треньори в Америка, в Русия, в цял свят. Много голямо проучване са направили по въпроса.
Водещ: В Гърция си достатъчно популярна, тук тепърва предстои да те разпознават, да те научат зрителите на бТВ. Радваш ли се, че тъкмо с това шоу ще станеш по-известна у нас?
Галена Великова: Много се радвам и наистина когато ми направиха предложението, бях много ентусиазирана, защото и в Гърция са ми предложили да бъда в съдийската комисия на същото шоу - Денсинг уит дъ старс”, но то ще започне януари месец. И това е едно от най-популярните и най-успешни предавания в цял свят. Може да се каже, че е абсолютен хит за милиони зрители в света. За мен като танцьор, като хореограф, като треньор в спортните танци това е невероятна възможност за хората да се запознаят с това, което ние правим – с латиноамериканските и със стандартните танци.
Водещ: На тези танци всъщност ще се спрат участниците, тях ще изучават?
Галена Великова: Да, те са 10 основни танца. Латиноамериканските са ча-ча, румба, самба /…/, а от стандартните танци са валс, танго, куикстеп и виенски валс.
Водещ: Наши зрители се поинтересуваха защо пък няма рап, например, някакви черни танци, за да бъде привлечена и младата аудитория, но това явно е решението на формата.
Галена Великова: Много млади се състезават. Да, така е от Би Би Си Уорлд Уайд, че ще бъде само латиноамерикански и стандартни танци.
Водещ: Можеше да бъде побългарено с българска ръченица, да кажем. Какви звезди са участвали в другите издания на това шоу по света?
Галена Великова: Много известни личности. Марио Лопез, Петър Шмайхел, той е световно известен вратар, знаете, в Манчестър Юнайтед, Мел Би и Ема Бърднър от „Спайс гърлс”, Пени Стюърд, жената на Род Стюърд, дъщерята на Мохамед Лии, Рей Карера от „Лечителката”. Много известни личности от обществения, културния живот, от политиката. И в България ще има от всякакви сфери.
Водещ: Знаят ли се вече някои българските звезди, които ще участват в „Денсинг старс”?
Галена Великова: До края на седмицата ще бъдат установени, защото ще започнат и тренировките.
Водещ: Избрани ли са вече?
Галена Великова: Не, не в крайния стадии е де факто, но може би до петък ще има повече знания по въпроса. Ще започнат и тренировките, понеже независимо, че шоуто започва в края на септември, звездите още от сега ще започнат подготовка, защото говорим за десет танца, които те не познават. За тях ще бъде една съвсем нова сфера.
Водещ: Едно страхотно предизвикателство.
Галена Великова: Голямо предизвикателство ще бъде за тях.
Водещ: На какъв принцип ги избират, могат ли въобще да танцуват?
Галена Великова: Аз имах опит в Гърция с една много голяма звезда, на която направих хореография. Значи, те ми я изпратиха в петък, а шоуто беше в събота. Трябваше да направя хореография от 2 мин. и половина. Аз бяха много резервирана в началото, че това може да стане, защото все пак 2 мин. и половина, на професионални танцьори им е необходимо може да се каже 2-3 месеца, плюс техниката, плюс да се постави на музиката. Тази звезда, тя се справи за два часа и половина. Когато някой е успял, според мен, те имат толкова голям хъс, амбиция, характерът име толкова силен, че те, когато си поставят една цел, се концентрират толкова много, че я постигат за нула време – много по-бързо, отколкото за един нормален човек.
Водещ: А и не могат да си позволят да се изложат.
Галена Великова: Наистина, мисля, че ще бъде много трудно за тях. Просто това си им е в характера. За това се съгласяват толкова лесно, защото за тях това е една нова сфера, едно ново предизвикателство. Те са си свикнали, те са си звезди много добри в бранша, в който се занимават и сега ще станат и добри танцьори за три месеца.
Водещ: Но танците изискват много сериозно качества, физическа подготовка, издръжливост. Едва ли само чертите на характера могат да помогнат.
Галена Великова: Затова ще им помогнат много и професионалните танцьори, които се избраха много прецизно. Те са най-добрите танцьори в България, а и не само в България. Едно от момчетата е бил 12 години в Италия, там е учил спортни танци от най-добрите треньори в света. И аз съм преподавала на повечето от танцьорите, те са на световно ниво. В смисъл, с танцьорите в Америка и в Англия, те се състезават заедно на състезанията, на международните турнири. Нивото им е много високо и предполагам, че ще помогнат много на звездите. Ще трябва много работа, няма второ мнение по въпроса. Ще трябва да се тренира много усилено.
Водещ: Ти си била, каза, жури на подобно шоу в Гърция. Как те прие публиката там?
Галена Великова: Аз съм специалист по спортни танци в Гърция. Имам верига от танцови училища по спортни танци и съм в общи линии добре приета от гръцката публика. Аз бях и единственият специалист в журито тогава. Беше много трудно, защото ставаше дума за детски двойки от 6 до 11 години. /…/ без да имаш никакъв досега с танцьорите. Само оценяш – първо, второ, трето място. Докато в случая, те стоят пред теб и чакат да им кажеш точно какво не са направили правилно и беше много чувствителна темата, може да се каже. Предполагам, че и в случая ще бъде малко трудно, защото подходът е много важен в случая, но в общи линии това много помага на танците в общност, както и на състезателите. Защото чрез твоя съвет, буквално ти не ги съдиш, не ги критикуваш, а им даваш съвет, помагаш им да се развият в това тяхно начинание и да станат и по-добри.
Водещ: Запозната си с това как се е случвало шоуто и в други държави. Кое го прави толкова уникално, харесвано у хората?
Галена Великова: И аз си мислих много по този въпрос. Защо наистина е номер 1 шоу в толкова много държави – Бразилия, Русия, Китай, Великобритания. Значи, форматът е лицензиран за излъчване в 25 страни. Според мен, една от най-основните причини е това, че няма някаква парична награда. Наградата е една специална титла само. Това и за зрителите, и за тези, които участват, според мен, прави голяма разлика. В смисъл, че никой не отива там заради парите или заради наградата, а всички отиват заради идеята и това е най-основната му разлика.
Водещ: Благодаря ти много. С нетърпение очаквам началото на „Денсинг старс”. Запомнете това име – Галена Великова, предстои да я виждаме често в ефира на бТВ.
понеделник, 25 август 2008 11:30:48

Няма коментари: