вторник, 26 август 2008 г.

Катерина Буюклиева, управляващ директор на Initiative Media Club :Индивидуалният подход към клиентите е задължителен

Пари - 26 стр.
Катерина Буюклиева, управляващ директор на Initiative Media Club :Индивидуалният подход към клиентите е задължителен

Боряна НИКОЛАЕВА

Целта на една рекламна кампания не е да се изхарчат много пари - по-малко средства и по-голяма ефективност са доказателството за добре свършена работа
Ситуацията в бизнеса ни е коренно променена от началото, когато започнахме, спомня си Буюклиева. Дори заявките за телевизиите се пишеха на ръка. Двете основни неща, които се изискват от нашата работа, са пълна прозрачност при изразходването на рекламните бюджети и максимална ефективност, казва Буюклиева. Те не се промениха и до днес.
Ефективност
Отговорността е наистина голяма, защото местата, в които инвестираме поверените ни пари, са доста имагинерна величина. Оттам и усещането за ефективност се постига доста трудно. Затова всяко планиране трябва да бъде подкрепено с измерими показатели. Буюклиева твърди, че не е трудно да се направи подобно проучване за ефективността, по-сложно е да се стигне до подходящите показатели. Не мога да си обясня например защо в столицата няма официални данни за трафика - колко коли минават за едно денонощие през дадено кръстовище, допълва тя. В никакъв случай София не е изолирано явление, в много други страни измерванията за ефективността не се правят абсолютно прецизно.
Нивото
Едва ли ще изненадам някого, ако кажа, че професионалното ниво на работата е от изключително значение. Ако трябва да сравняваме творческото ниво в България с това в Европа, Катерина Буюклиева смята, че то е доста добро. Международните клиенти винаги изискват от нас определен подход към работата, а именно - обработване и анализ на данните от проучванията, обобщаването на резултатите и взимането на решения. При такива клиенти има двоен контрол - веднъж от рекламодателя и веднъж от наети от рекламодателя одитни агенции, които на всеки шест месеца проверяват нашата работа.
инвестициите
Целта на една рекламна кампания не е да се изхарчат много пари - по-малко средства и по-голяма ефективност са доказателството за добре свършена работа. Това е в разрез с разбиранията, които витаят на нашия пазар, смята Буюклиева. Непрекъснато излизат класации с милиони левове, инвестирани в медии. За да се похвалиш с подобни вложения, трябва да си осигурил пълна прозрачност на действията си. Понякога се получава така, че колкото по-малки са рекламните бюджети, толкова са по-големи усилията от наша страна, защото ресурсите са лимитирани и ти знаеш, че те са много свидни за рекламодателите, смята Буюклиева. Много от тях заделят от оборотите си, за да инвестират в реклама.
За съжаление в съзнанието на българина е фиксирано разбирането, че реклама е само телевизионната реклама, което е абсолютно погрешно.
Know how
Достъпът до информация и възможността да черпиш от опита на своите колеги по света са сред най-важните предимства на това да бъдеш част от голяма международна верига, твърди Катерина Буюклиева. На базата на проучвания от всяка отделна държава, в която оперира Initiative, се изготвят т.нар. глобални препоръки. Винаги държат на нашето мнение като на малък и динамично развиващ се пазар, защото духът на аудиторията не е толкова консервативен. Пазари като Германия, Франция
или Великобритания са доста по-предвидими, хората там имат много по-утвърдени зрителски навици.
Очакванията
„Българските феномени” , които сме срещали в практиката си досега, са много, твърди Буюклиева. Не е нормално рекламодател, който е вложил милиони в дадена рекламна кампания, да не се интересува от ефективността й. Жалко е, че у нас все още се гледа лековато на този бизнес и има примери, в които с рекламата на дадена фирма се занимава или жената на шефа, или някой негов роднина.
Медиите
Крайно време е да стане ясно, че работата на рекламодателите, агенциите и медиите е екипна. Ние не сме в състезание помежду си. Много е важно за една медия да се намери правилният баланс между качественото съдържание и обемите реклама. Не е нормално едно списание например да бъде пълно само с реклама, без хубави материали, защото в крайна сметка хората го купуват заради съдържанието. От друга страна, то не трябва да бъде тежко и уморително, претрупано с какво ли не, защото няма да се чете.
***
Визитка
► Катерина Буюклиева е родена в София, там завършва и немска езикова гимназия.
► По-късно учи в техническия университет и получава магистърска степен по Маркетинг мениджмънт към немския факултет на техническия университет Брауншвайг в Германия.
► След това специализира в икономическия университет във виена.
► Кариерата й започва с няколко месеца стаж в търговска фирма, след което попада на партньорите си от Media club.
► въпреки че цялата й кариера е свързана с рекламния бизнес, динамиката на този сектор създава в нея усещането, че всяка година започва нова работа.
***
Компанията
► Initiative Media Club е основана през 1994 г. от Даниела осиковска и Яна Сарандева
и е една от първите независими агенции в България, специализирани в областта на медия обслужването.
► Oт 1995 г. Катерина Буюклиева е ангажирана с дейността на агенцията.
► През 1996 г. агенцията става асоцииран партньор на една от водещите агенции за медия мениджмънт в света - Initiative Media Worldwide.
***
Текст под снимка
достъпът до информация и възможността да черпиш от опита на своите колеги по света са сред най-важните предимства на това да бъдеш част от голяма международна верига, твърди Катерина буюклиева

вторник, 26 август 2008 03:12:32

Няма коментари: