четвъртък, 28 август 2008 г.

Facebook предлага "ангажиращи реклами"

Класа - 11 стр.
Facebook предлага "ангажиращи реклами"



Социалната мрежа Facebook ще пусне нова версия на рекламната си програма, пише Advertising Age. Тя ще бъде представена по различен начин от предходната и ще представлява най-голямото предизвикателство пред Facebook досега. С нея социалната мрежа цели да представи пред рекламодателите какви огромни възможности за рекламиране притежава.
Програмата на Facebook, наречена engagement ads, включва секции с нови реклами освен стандартните. Те се появяват на началната страница на сайта, когато потребителите се регистрират в него. Първите три компании, които са тествали програмата на Facebook, са филмовото студио Paramount pictures, марката Betty Crocker на американската хранителна верига General Mills и спортният гигант Adidas. Всички те са решили да се възползват от възможността да направят юзърите "фенове" на своите марки.
"Възможните начини за рекламиране във Facebook са страшно много. Затова да добавяш още секции е голямо предизвикателство", коментира Джерами Оянг, старши анализатор в агенцията за маркетингови изследвания Forrester Research. Според Майк Мърфи, вицепрезидент на продажбите в социалната мрежа, новите типове реклами са изключително интригуващи за потребителите, защото им дават възможността да си поръчват продукти, без да напускат сайта. "В рамките на няколко седмици Facebook ще придвижи рекламната си концепция към втора фаза на тестване, като ще опита
проекта с десетима рекламодатели", обясни той. Мърфи допълни още, че Facebook се опитва да наблегне върху търсенето на онлайн реклами като противоположност на досегашните. Пример за такива са сърч рекламите, текстовите линкове и дисплей рекламите, характерни за рекламирането в търсачките.
Според Оянг това, което търсят потребителите в социалните мрежи, е да комуникират с други хора и да изразяват себе си, а не да търсят информация или продукти. В това се крие причината много предишни проекти на социални мрежи да имат ниска посещаемост на рекламите. Facebook ще предлага три типа нови реклами в програмата си. Единият позволява на потребителите да коментират елементите от дадено търговско
послание, например - видеоклипа или изображението, филмовата компания Paramount се възползва от това предимство, за да промо-тира последната си продукция "Тропическа буря" и така позволява на юзърите да видят и да коментират трейлъра към лентата. Вторият тип реклами дава възможност на потребителите да поръчват продукти от самите тях, само чрез кликване на мишката. Последният пък им позволява да гласуват за определена марка и на практика да се превърнат
в нейни "фенове". Предимство за рекламодателите е, че когато потребителите извършват едно от описаните дотук действия във Facebook, техните приятели в мрежата също научават за "движенията" им и така се увеличава аудиторията, до която достига дадена марка.
Пречките Анализаторът от Forrester Джерами Оянг предупреждава, че повечето марки не разполагат с необходимия екип от служители, за да реагират, когато някой от рекламата иска да се свърже с тях. Рекламодателите често искат да натрупат огромен брой посещения, като си платят за определена реклама, а не са настроени да поддържат връзка за по-дълго с потребителите. Изключение от правилото е само Paramount pictures, която е първата компания, използвала engagement ads на Facebook. "Коментирането на трейлъра на филма им "Тропическа буря" спомогна много за бързото му разпространение, тъй като на хората им харесваше да публикуват мненията си и да ги споделят с приятели", заяви Ейми Пауел, старши вицепрезидент на интерактивния маркетинг на холивудския гигант. Новата програма на Facebook позволява още прецизното определяне на съдържанието на търговските послания и по-точното им насочване към дадени целеви групи.

четвъртък, 28 август 2008 03:41:08

Няма коментари: