Поглед - 17 стр.
Как продава образът
Светла АСПАРУХОВА
Презентацията е сред начините за комуникация, необходима при представянето на идеи, концепции или стратегии.
Представянето на идея или концепция е необходимо да бъде придружена и от презентация, тъй като и Визуалното Възприемане на информацията подсилва ефекта и Води до по-добри резултати. Само гола презентация обаче не би могла да доведе до крайната цел, която сме си поставили.
Всяка добра презентация следва да изгради доверие, да спечели слушателите и да им даде онова, което те очакват.
Всяка добра презентация следва да има силно начало, среда и край. С други думи презентацията трябва да има мощно въведение, същинска част и заключение.
Преди да започнете да работите по презентацията си, определете трите основни послания, които искате да предадете на аудиторията си. Три точки. Не повече, но не и по-малко.
За да грабне вниманието и спечели доверието на аудиторията, презентацията не трябва да бъде прекалено дълга и не е необходимо всичко, което имаме да кажем, да бъде написано в нея. Трябва да е правилно структурирана, да е интересна и увлекателна, да съдържа примери от опита на конкуренцията, да съдържа достатъчно и смислена информация и да формулира решение.
На първо място е важно да знаем каква е целта на тази презентация и за какво ще говорим, трябва да знаем какво очаква аудиторията от нас, какво искаме да тя да запомни и какво да остане 8 съзнанието й. Затова трябва предварително да сме си отговорили на няколко въпроса, а именно каква е аудиторията, защо е повикала именно нас, каква информация иска да получи от нас, каква част от тази информация аудиторията ни вече би могла да има, какво се търси - практична информация, стратегия или съвет.
Презентацията трябва да бъде базирана на достатъчен обем от информация, да има смислено съдържание и да съдържа решение. Колкото по-точна, ясна и правилно структурирана е информацията, толкова по-лесно се асимилира и запомня тя.
Презентацията има за цел да убеди поотделно всеки потребител и да го накара да вземе решение за бъдещи действия. Независимо колко добре е подготвена презентацията, колко професионални графики и таблици са използвани в нея, колко на брой Визии са добавени, ако тя не бъде представена по убедителен начин, няма как да очакваме резултат. Затова едно от необходимите условия са уменията на презентиращия да допълни и направи съдържанието още по-интригуващо, достъпно и достоверно за аудиторията. Умението да илюстрира гледната си точка, да я опише възможно най-добре с примери от личния си опит, от опита на конкуренцията. По този начин въздействието на презентацията ще бъде по-голямо, а пътят до вземане на решение - по-кратък.
Светла Аспарухова е собственик на пиар агенцията „Кристъл Вижьн". Едни от най-известните Q клиенти са „Икуест" u Светльо & The Legends. През миналата година нейната агенция водеше кампанията на Бриго Аспарухов за кмет на София. Светла е завършила УНСС. Преди да създаде агенцията си, е работила в рекламна компания, работила е в отдел „Връзки с обществеността" на БНБ и като журналист във в. “Континент”.
събота, 30 август 2008 05:28:12
събота, 30 август 2008 г.
Как продава образът
Етикети: в. Поглед
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар