събота, 9 май 2009 г.

450 млрд. долара за реклама

Стандарт - 33 стр.
450 млрд. долара за реклама



Днес 60% от най-скъпите марки са американски. В бъдеще според Гед ще ги притеснят брендове от Китай, Индия, Русия. Това вече се случва. Китайската Lenovo се превръща в глобален бренд. Индийската Tata Motors не само купи легендарната Jaguar, но и разработи сензационната Indica. Ще се променят и начините за популяризиране на марките, прогнозира Гед. Някога масовото производство създаде и средствата за масова информация, чрез които се разви маркетингът. Но днес традиционните медии губят ефективността си. 450 млрд. долара е сумата, която компаниите ежегодно харчат за реклама. Понякога напразно. Все повече хора получават информация от интернет и чрез телефоните си. Тук трябва да се насочи популяризирането на брендовете. В бъдеще в интернет ще има специални услуги, чрез които ще се информираме за много неща. Голяма роля ще играят блоговете като източници на информация. "Преди време собствениците на големи фирми смятаха хората за стадо, което е достатъчно да се залее с голямо количество реклама, за да стане послушен клиент", коментира Гед. "Сега всичко се промени - не потребителят отива при бренда, а брендът трябва да отиде при потребителя. Да отчита предпочитанията на всеки клиент и да му предлага нещо ново и неочаквано, само за него.

Няма коментари: