Класа - 30 стр.
Финалът - мечта за маркетинговите акули
По отношение на интерес и продажби УЕфА и спонсорите не можеха да искат по-добър финал. Това твърди най-престижният английски вестник "Таймс". Мегасблъсъкът "Барселона" срещу "Манчестър Юнайтед" е двубой, за който хората от рекламния бизнес мечтаят. Маркетинговите акули се радват на многомилионната аудитория на предстоящия на 27 май футболен спектакъл в Рим. Марката е важна, когато става дума за рейтинги, и в момента никой друг не се доближава до предстоящия сблъсък. За да бъде сравняван по отношение на двубой между два отбора с подобен статут, вероятно трябва да се върнем до 1994 г., когато оригиналият Дрийм тийм на Йохан Кройф се изправи срещу "Милан" на фабио Капело в сезон, в който и двата отбора доминираха на домашна сцена. Предстоящото зрелище е в Рим на 27 май между два от четирите най-подкрепяни отбора в света, най-вероятните шампиони на Испания и Англия. Тези два тима притежават и двамата най-добри футболисти в света - Лионел Меси и Кристиано Роналдо. Също толкова важно - това са два отбора, които привличат забавлението, най-резултатните тимове в турнира. Предстоящият мач има и доста допълнителни нюанси, предизвикващи интерес. "Барселона" е воден от треньор, за когото това е дебютен сезон, а "Юнайтед" е воден от мениджър, който е в професията от 35 години, 23 от които в "Манчестър Юнайтед". Когато Пеп Гуардиола прави дебюта си като футболист, Сър Алекс фьргюсън вече води "червените дяволи" за четвърти сезон. Битката между водещите играчи - Кристиано Роналдо срещу Лионел Меси, предава усещането, че носителят на "Златната топка" за 2009 г. може да бъде определен на "Олимпико". Двата клуба споделят завиден ентусиазъм по отношение на юношите си. Снощи в групата на "Барселона" от 18 играчи за мача с "Челси" осем са минали през школата на каталунците, "Юнайтед" имаше шест. В момента обаче при двата клуба има основни, дълбоки разлики във философията им. "Юнайтед" е притежаван от един човек милионер от Флорида, чиято покупка на клуба предизвика яростни протести. Бизнес моделът на "Барселона" е коренно противоположен - той е публичен тръст, "притежаван" от неговите 156 000 членове, които избират президент веднъж на всеки четири години. Спонсорът на екипите на "Манчестър Юнайтед" е изпадналата в банкрут застрахователна компания AIG, която олицетворява корпоративната алчност и безотговорност, докато на екипите на "Барселона" стои УНИЦЕф u вместо да плаща на клуба, получава пари от него. Вглеждайки се в статистиката, двата тима са играли 9 пъти в европейските клубни турнири. "Барселона" има 2 победи, докато "Манчестър Юнайтед" има 3 успеха, а 4 двубоя са завършвали при равен резултат. Каталунците имат леко предимство в отбелязаните голове -15:14.
петък, 8 май 2009 г.
Финалът - мечта за маркетинговите акули
Етикети: в. Класа
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар