петък, 8 май 2009 г.

Нетната печалба на News Corp. се увеличи с 1%

Класа - 11 стр.
Нетната печалба на News Corp. се увеличи с 1%



Рекламният пазар започва да се стабилизира, твърди медийният магнат Рупърт Мърдок
Корпорацията News Corp. на медийния магнат Рупърт Мърдок отчете годишен ръст на печалбата от 1% за първото тримесечие, предаде Bloomberg, цитирано от incestor.bg. Повишението е регистрирано благодарение на еднократните приходи, които успяват да компенсират значителното свиване на постъпленията от реклама. Нетната печалба на корпорацията е $2,73 млрд., или $1,04 на акция, В сравнение с $2,69 млрд., или 91 цента на акция преди една година. Като се изключат данъчните приходи, продажбите на активи и разходите за преструктуриране на издателския и вестникарския отдел, печалбата на една акция е 16 цента, което оправда пазарните очаквания. Същевременно приходите от продажби намаляват с 16% на годишна база до 7,37 млрд. долара за разглежданото тримесечие, което се оказа по-малко от пазарните прогнози. Постъпленията от търговски послания на звеното Fox Interactive Media, което включва социалната мрежа MySpace, намаляват с 16% на годишна база, а оперативната печалба спада с 11 на сто. Върху финансовия резултат натежават и разходите, свързани със съвместния проект на MySpace със звукозаписни компании. Председателят на Управителния съвет и главен изпълнителен директор на компанията Рупърт Мърдок заяви, че назначаването на нов управленски екип на MySpace ще сти- мулира растежа на социалната мрежа. Екипът включва опитни експерти, работили във Facebook, MTV Networks u AOL. Вестникарската група на News Corp показа 35% спад на приходите от реклама на вестника "Уол стрийт джърнъл". Посетителите на онлайн версията на печатната медия обаче се увеличават близо два пъти спрямо същото тримесечие на миналата година. Рупърт Мърдок загатна, че ще направи платен достъпа до "най-добрия източник на новини в света" - онлайн изданието на "Уол стрийт джърнъл". Според него в икономиката, и в частност в рекламния пазар, вече се забелязват признаци на подобрение, след като компаниите рязко съкратиха разходите си за реклама през октомври миналата година. Приходите от търговски послания на телевизионните канали на News Corp. са намалели с 30% през първото тримесечие, а тези на "Уол стрийт джърнъл" - с 33%. Според Рупърт Мърдок клиентите обаче вече са започнали да се завръщат, а рекламните приходи - да се стабилизират. Акциите на News Corp поскъпнаха с 42 цента до $9,45 в края на вчерашната борсова сесия на Nasdaq. От началото на годината те. са поскъпнали с 4%.

Няма коментари: