събота, 9 май 2009 г.

Google усъвършенства търсенето

Сега - 46 стр.
Google усъвършенства търсенето



Глобалният лидер в търсенето Google добави две нови опции за търсене в мрежата, наречени Google Similar Images (http://similar-images.google-labs.com/) и Google News Time Line(http://newstimeline.google-labs.com/). Услугите обогатяват възможностите на потребителите да получат улеснен достъп до информацията, от която се интересуват, както и вида, в който да им бъде предоставена. Нововъведенията са още в експериментална фаза, но са вече достатъчно ефикасни, за да променят навиците на потребителите. А това е цел, която Microsoft, Yahoo и други гиганти не успяват да постигнат от години насам.
С помощта на Google Similar Images (т.е. сходни изображения) се въвежда коренна промяна в търсенето на изображения. Досега изписването на ключова дума довеждаше до хаотичен набор от нужни и ненужни картинки, което принуждаваше потребителите да се прехвърлят през няколко страници, за да намерят точно това изображение, което им е нужно. Сега вече са налице нови опции за по-точно селектиране на търсения резултат. Освен по големина, картинките могат да се прецизират според това дали идват от новинарски източник, има ли наличие на лица на тях, отделно
се търсят само рисувани цветни или графични изображения, а също могат да се обособят само снимки без хора на тях. Великолепна добавка е и отсяването на снимки според
преобладаващия цвят в тях, с което търсенето на добавки за статии в уеб страници според цветовата им гама е по-лесно отвсякога. Google News Time Line (новинарска линия) пък внася ред в хаоса от новини, подреждайки стройни списъци със статии, снимки и клипове, систематизирани в хронологичен ред. Това улеснява потребителя да проследи развитието на събитието, което го интересува. Добавени са и удобни опции за ограничаване на търсенето до конкретни източници на информация - новинарски сайтове, сканирани списания, архиви на вестници, блогове и т.н. Освен това потребителите могат да търсят само информация от определен ден, седмица, месец, дори десетилетие. Според Ар Джей Питман, един от продуктовите мениджъри на Google, търсенето по ключови думи ще остане най-популярният метод и в близкото бъдеще. Според него калифорнийската компания търси начини да отговаря на нарасналите нужди за бързо и адекватно търсене в реално време. Питман уточни, че не очаква новите продукти да променят коренно търсенето, но че те имат потенциал да бъдат следващата крачка в развитието на търсачките.

Няма коментари: