сп. Мениджър - 18 стр.
Серджо Зийман: Фирма без маркетинг е като автомобил без бензин
Ще спестите пари, но няма да стигнете далеч, казва човекът, който увеличи двойно продажбите на „Кока-Кола"
Специално интервю с един от най-великите хора в маркетинга
- Господин Зийжан, грешат ли фирмите, които спряха да рекламират във време на криза? В България едно от първите пера, които се орязват, е бюджетът за маркетинг. Това правилно ли е?
- Все едно да спрете да наливате бензин в резервоара на автомобила си. Да, ще спестите пари, но няма да стигнете далеч. Това е огромна грешка и недалновидност.
- Как да преценим за кои от нашите продукти да намалим и за кои да увеличим рекламата?
- Бъдете аналитични. Изчислете възвращаемостта и а всяка инвестиция. Политиците говорят активно само когато са в състояние да променят намерението за гласуване. Те не се интересуват от изграждането на дългосрочен имидж. С продуктите трябва да се работи по абсолютно същия начин.
- Кризата променя ли маркетинга? Кои са работещите стратегии сега?
- В повечето фирми маркетингът е все така лошо управляван. На него се гледа като на спомагателна, а не като на основна дейност. Оттук идват разочарованията. Поставете
маркетинга в центъра на фирменото внимание и ще имате успешна стратегия.
- Ситуацията налага ли нов диалог с публиката? Трябва ли да се пролгенят посланията и в каква посока?
- Купувачите се нуждаят от повече напътствия, когато са объркани. Това трябва да бъде водещото в посланията, които отправяте.
- Налага ли се компаниите да променят отношението си към клиентите? Коя е най-печелившата стратегия според вас?
- Защо клиентите да изберат вашата марка точно сега? Отговорете си на този въпрос и ще имате най-печелившата стратегия.
- Необходимо ли е пренасочване на бюджетите към нов вид комуникация, какво бихте препоръчали?
- Пробвайте няколко канала. Установете кой продава и ако се налага - пренасочете бюджета.
- Кризата добро време ли е за налагане на нови продукти?
- Не. При ограничени доходи клиентите не биха пробвали нищо
ново. Ще се купуват само познати продукти, с доказано полезни качества.
- Какво може да направи един маркетинг мениджър в малка страна като България, за да бъде успешен?
- Същото, каквото може да направи един маркетинг мениджър в голяма страна. Да открие начини и да убеди потребителите да купуват неговия продукт вместо този на конкурента, при най-добра възвращаемост на инвестициите.
- Какви очаквате да бъдат последствията от световната криза за маркетинга като професия, научна дисциплина и желана кариера от много млади хора?
- Лоши. Много лоши. Тази рецесия ще продължи дълго, а колкото е по-дълга, толкова повече ще виждаме съкращаване на разходите.
- С какво никога не бива да се прави компромис в маркетинга?
- С потребителя, неговите желания и възможности. С възвращаемостта от инвестициите, прецизното им изчисляване и контрол.
неделя, 3 май 2009 г.
Серджо Зийман: Фирма без маркетинг е като автомобил без бензин
Етикети: сп. Мениджър
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар