петък, 12 юни 2009 г.

14% пo-малко разходи за реклама в САЩ

Класа - 11 стр.
14% пo-малко разходи за реклама в САЩ



Най-лошото в сектора предстои, прогнозират експерти
Разходите за реклама в САЩ през първото тримесечие на годината са намалели с 14%, сочат данни на TNS Media Intelligence, цитирани от investor.bg. Това е най-големият спад от 2000 г., когато компанията за проучвания 6 сектора започва да води статистика. През четвъртото тримесечие на 2008 г. понижението на разходите за реклама в Щатите беше с 9 на сто. Данни на Nielsen Media, публикувани по-рано тази
седмица, показаха спад на разходите през първото тримесечие с 12 на сто.
Взети заедно, анализите на двете компании показват по-лош от очакваното спад в рекламния сектор и сигнализират, че възстановяването на бранша в САЩ може да се забави. Цифрите подсказват подобна тенденция, коментират от TNS Media Intelligence.
Ако прогнозите се сбъднат, това ще опровергае твърденията на експерти,
че най-лошото в сектора е приключило. Много шефове на медийни компании, включително изпълнителните директори на Viacom филип Дауман и на CBS Corp Лес Мунвес, доскоро твърдяха, че настроенията в рекламния бранш се подобряват. Една от главните пречки пред възстановяването на рекламния бизнес до края на тази година е фалитът на General Motors u Chrysler, чиито бюджети за реклама в момента са под въпрос.
През първото тримесечие рекламните разходи в автомобилния сектор са редуцирани с 28% на годишна база. Рязко са се понижили разходите и във финансовия сектор, както и в компаниите за продажби на дребно - с по 18 на сто.
През тримесечието Procter & Gamble остава най-големият рекламодател в страната, въпреки че компанията е намалила разходите си за реклама с 18% до 674 млн. долара. На второ
място се нарежда Verizon Communications c 577 млн. долара (увеличение с 3%), следвана от AT&T Inc c 459 млн. долара (спад от 1,2%). По-слабо засегнат от низходящата тенденция е секторът на интернет рекламата, в който приходите през първото тримесечие в САЩ се изчисляват на 5,5 млрд. долара, или спад от 5%, според публикувано преди дни проучване на Interactive Advertising Bureau и Pri-cewaterhouseCoopers.

Няма коментари: