понеделник, 8 юни 2009 г.

Джи Лий, криейтив директор на Google Creative Lab: Да се работи за Google означава силна концентрация и свобода

Дневник - 18 стр.
Джи Лий, криейтив директор на Google Creative Lab: Да се работи за Google означава силна концентрация и свобода



Sofia Design Week - първият фестивал за дизайн в България, организиран от списание "1", е в разгара си. Събитието събра в София едни от най-авангардните имена в съвременния продуктов, комуникационен, интерактивен и графичен дизайн по време на тридневния панел Next Identity Forum (5-7 юни). Сред тях са Джи Лий - криейтив директор на Google Creative Lab, Ерик Кеселс - гуруто на алтернативния маркетинг, Марти Гиксе - създателят на графичната идентичност на Camper, Руди Баур - легендата на обществено полезния дизайн и дизайнер на летището Кьолн-Бон, Крис Кабел - носителят на наградата за продуктов дизайн Red Dot. 22-те изложби, които текат междувременно, могат да бъдат видени от 12 юни.
- Как се представяте - дизайнер, артист?
- Не мога да кажа, че аз съм само дизайнер или артист. Правя по малко от много неща. Така че аз съм Джи Лий.
- Има ли нещо, което ви прави особено впечатление в България?
- Не съм видял много, но първото ми впечатление е, че се чувствам като вкъщи. Малко ми напомня на Сао Пауло, защото има много хаос, нещата не са добре организирани. На мен този хаос ми допада. Бил съм в много страни в Европа: Амстердам, Цюрих, Осло, но там всичко е много подредено. Красиви са, но аз лично предпочитам да съм на хаотично място. Има повече живот и повече възможности в хаоса. Усещам хората тук отворени и дружелюбни, гледат те в очите и се усмихват.
- Кое ви се струва хаотично тук?
- Навсякъде срещам хора, които пият алкохол, електрически кабели висят отвсякъде, нещата обикновено не са подредени, а са разпръснати, това ми се струва хаотично. Хаосът е и много вдъхновяващ за мен.
- В хаоса извън матрицата ли сме, за която вие говорите и която искате да разрушите?
- Да. Матрицата това е ред, структура. А така има по-малко подреденост, нещата се движат повече.
- Каква роля играе образованието за разкриването на таланта?
- Има различни начини да станеш креативен и успешен. Някои хора учат, други - не. В моя случай образованието беше важно за мен, защото научих специфични техники за типографията, средства, чрез които да изразявам креативността си.
- Кои са най-важните уроци, които научихте от работата си в рекламната индустрия?
- Едно от нещата, които са много важни, е винаги да се поставям на мястото на зрителя. Когато създаваме реклама, имаме склонност да си останем в кутията и да направим реклама от позицията на дизайнер или арт директор, без изобщо да се опитаме да застанем на мястото на аудиторията. Много пъти в рекламната индустрия се създават реклами, за да се спечели награда с тях. И това да помогне на кариерата ти, но не и задължително да свърши същото за продукта или марката. Не вярвам в тази система. Мисля, че когато създаваш нещо за клиента си, трябва да му помогнеш.
Във време, когато хората се социализират в интернет, вие правите проекти в "офлайн" света и те също са много интерактивни.
- Да, аз създавам проекти в "офлайн" пространството, но винаги се опитвам да ги върна в онлайн света, винаги правя връзка помежду им.
- Как започнахте работата си в Google?
- Бях поканен да се присъединя към Google. Познавах шефа си от много време. Но това, което ми помогна, беше, че бях развил мои лични проекти платформи - какъвто е Bubble projеct. А Google се занимава с изграждането на много платформи. И сега създавам платформи за Google.
- Предлага ли свобода Google като работно място?
- Много свободно място е по отношение на работата, на средата. Хората са млади, навсякъде има неща, с които може да се заиграеш. Свободата е голяма, но в същото време има и много конкретни цели, които трябва да постигнеш. Има голям контраст в това да си силно концентриран в задачата, но в условията на свобода.
- Какво точно е креативната лаборатория на Google?
- Toва е вътрешната маркетингова и рекламна агенция в самия Google. На две години е, а целта ни е да промотираме марката Google и нейните продукти. По интересен начин да направим global scale projects.

Няма коментари: