Класа - 11 стр.
Кризата не подмина и безплатните вестници
Още един балон се спука за една година - този на безплатните вестници. Тяхната вълна заля света през последните 10 г., а индустрията се отличи със завидни темпове на растеж. В края на 2008 г. световният тираж на безплатните издания надхвърли 40 млн. дневно, пише New York Tunes, цитиран от investor.bg. Със задълбочаването на икономическата криза издателите на безплатните вестници обаче изпаднаха в тежко състояние. Тиражът в Европа, който представлява около две трети от световния тираж, отчита спад над 10%, а редица заглавия изчезнаха от пазара. пострадаха драматично от кризата, защото разчитат изцяло на приходите от реклама, които са изключително непостоянни в момент на рецесия. В същото време платените всекидневници и седмичници могат да си набавят приходи не само чрез реклама, но и чрез продажби и абонаменти.
Според анализатори приходите на безплатните вестници са намалели с над една трета през последните няколко месеца спрямо продажбите отпреди година. В отговор на това издателите бяха принудени да съкращават значително своите разходи и дори да закриват издания. Преди месец Metro International, която присъства в над 100 града по целия свят със своето безплатно издание Metro, продаде вестниците си във Филаделфия и Ню Йорк и 51% от капитала на изданието в Бостън.
Компанията търси купувач и за безплатните ежедневници в Италия и Португалия, след като се изтегли от Испания, където бизнесът процъфтяваше през последните години.
борят за малкото оставащи приходи. Metro International се опитва да оптимизира своите разходи чрез преструктуриране и се надява да привлече нов паричен ресурс чрез фондовите пазари. Компанията продава или закрива свои издания в развитите икономики, но в същото време навлиза на нови пазари като Русия, Латинска Америка и Азия. Пазарът там все още предлага възможности, за разлика от този в Западна Европа. Издателите на безплатни вестници имат много различен подход към ин-тернет - част от тях са на мнение, че електронните версии са излишни, защото няма да успеят да привлекат нужните приходи, докато други залагат на добри онлайн версии. Кои обаче ще оцелеят на този конкурентен и труден пазар предстои да видим.
сряда, 10 юни 2009 г.
Кризата не подмина и безплатните вестници
Етикети: в. Класа
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар