понеделник, 8 юни 2009 г.

Bing - поредният Google убиец

Монитор - 15 стр.
Bing - поредният Google убиец



Microsoft - Bing е поредната търсачка, която се изправя срещу Google.
Новата търсачка на Microsoft - Bing, излезе официално и вече е сочена от критици за "новия убиец на Google". Според разработчиците тя ще обърне на 180 градуса начина, по-който използваме интернет.
Кодът на Bing е доста познат на софтуерните специалисти. Новата търсачка, също като пуснатата наскоро Wolfram, ще чете мисли. Тя сама ще организира резултатите от търсенето и едва ли не няма да има нужда от човек, който да работи с нея. Разработчиците на Bing отбелязват, че тяхната търсачка ще се отличава от сегашните аналози по това, че ще помага на потребителите да вземат важни решения. В Microsoft са уверени, че в интернет потребителите се интересуват не толкова от информацията, колкото от това как да направят нещо, например да си купят билет за самолет, да направят резервация в хотел или да си поръчат дадена стока.
Идеята на Bing е да организира резултатите по категории - ревюта, шопинг, пътуване и т.н. Именно по този начин те би трябвало да бъдат по-достъпни и по-приятни за използване. Търсачката ще създава графики с промените в цените, ще намира най-добрите такива или ще ви предлага маршрути за пътуване. Както е модерно в новите машини за търсене, системата ще използва интернет, а няма да ви препраща към страниците в него, както всъщност се държи Google.
Все още обаче не е ясно дали Bing ще бъде достатъчно стабилен. Все пак при програми, свързани с Microsoft, почти винаги се появяват някакви проблеми, свързани с устойчивостта на софтуера.
***
Търсачката с реклама при конкурентите
Най-учудващото около пускането на Bing обаче е това, че реклама за търсачката се появи в страниците на конкурентните Google и Yahoo. Преди седмици от Microsoft бяха категорични, че ще похарчат до 100 милиона долара за реклама на новото си отроче, и явно са изпълнили заканата си. Не се знае обаче колко от тях ще отидат за популяризиране на Bing след пускането му. Освен в интернет, корпорацията смята да започне голяма рекламна кампания и в пресата, по радиото и телевизията..

Няма коментари: