петък, 10 октомври 2008 г.

София пропуска приходи от реклама

Дневник - 4 стр.
София пропуска приходи от реклама

Зорница ЛАТЕВА

София пропуска големи доходи от рекламна дейност. Справка на общината показва, че в бюджета влизат около 30 хил. лв. на месец по договорите с две големи фирми. Данните бяха представени по искане на съветника от БСП Росен Малинов. Компаниите за външна реклама обаче печелят по няколко пъти повече от общинските площи, каза Малинов. В справката пише, че фирмата, която държи рекламата по спирките - News Outdoor, няма договор с общината. Тя работела по споразумение с компанията „Маркани лайн“, която има договор с общината за 111 спирки. Първото споразумение за тях е подписано през 1995 г. с ЕТ „Коктейл бар Нико“, чийто правоприемник след две години става „Маркани лайн“. От договора общината получава по около 160 лв. на спирка. Справка в ценоразписа на News Outdoor за миналата година показва, че за рекламиране на спирка се плащат по 500 лв. месечно. По същата схема с „Маркани лайн“ News Outdoor поставя и осветените ниски билбордове по тротоарите. Голяма е разликата и в цените, по които общината отдава билбордове на фирмата Wall, и тези, по които компанията ги продава на рекламодателите. Според секретаря на общината Росен Желязков в момента не можело да се направи нищо, тъй като последната наредба за рекламна дейност беше атакувана в съда, който още не се е произнесъл. В същото време е отменена и предишната наредба, обясни Желязков. Той добави, че асоциациите за външна реклама, които обжалваха наредбата, са оттеглили исковете си. Остана само жалбата на областния управител Тодор Модев, който атакува таксата за поставянето на рекламни елементи в частна собственост, обясни главният секретар. Той припомни, че ако до края на годината няма действаща наредба, ще бъдат премахнати всички реклами в София.

петък, 10 октомври 2008 04:13:35

Няма коментари: