четвъртък, 9 октомври 2008 г.

You Tube прохожда в електронната търговия

Класа - 11 стр.
You Tube прохожда в електронната търговия



YouTube ще продава музика и видеоигри, ще експериментира и с нови рекламни формати, съобщиха от компанията, цитирани от Ройтерс. Целта е да се увеличат приходите.
Това са първите стъпки на сайта към изграждането на система за електронна търговия. Чрез нея ще се продават музика, филми, тв програми, видеоигри, книги, концертни билети и други продукти, които се показват в милионите клипове на сайта.
Посетителите на You-Tube.com ще могат да купят музиката от видеоклипове, които гледат. За това трябва да кликнат върху бутони, които ще ги прехвърлят на онлайн магазина на Amazon.com или в iTunes на Apple. Amazon u iTunes ще си делят приходите с YouTube, когато някой закупи съдържание благодарение на партньорството им.
Отскоро инвеститорите питат Google кога ще генерира смислени приходи и печалба от .YouTube, за който компанията плати преди две години 1,65 млрд. долара. От интернет гиганта не са предоставили изчисления за финансовите показатели на YouTube, но според външни анализатори видео-сайтът ще донесе 200 млн. долара през 2009 г.
Досега YouTube основно е посочвал като основен източник на приходи продажбата на реклама. Сайтът обаче продължава да експериментира с различни формати, за да се възползва напълно от огромната си популярност. Всяка минута на него са качват около 13 часа видеосъдържание. През август YouTube е имал 330 млн. потребители по данни на comSco-ге. Сред форматите, с които YouTube експериментира, е реклама в самите клипове - в долната част на екрана върви лента с рекламен текст. Сред другите формати влизат конкурси, спонсорирани от рекламодатели и ви-деореклами на начална страница. Според мениджъри на компанията пускането на рекламни клипове с продължителност от 10 до 20 секунди преди самото видео невинаги е най-подходящият формат за някои от по-кратките клипчета. Тази рекламна възможност обаче не се изключва напълно.

четвъртък, 9 октомври 2008 05:28:20

Няма коментари: