понеделник, 9 март 2009 г.

61% от американските PR-и са отчели ръст на приходите

Класа - 11 стр.
61% от американските PR-и са отчели ръст на приходите



61% от американските фирми за връзки с обществеността са отчели средно 4% ръст на приходите през 2008 г., обяви МагкеtingCharts., цитиран от PR Kernel. Това е по-малко спрямо 2007 г., когато индустрията се е разраснала с 10%. Секторите, които са били най-активни през 2008 г., са потребителските продукти и услуги (21% от проучените фирми) и здравеопазването (19%). Прогнозите за отрасъла като цяло за 2009 г. обаче са за задържане на нивото, показа проучване на водещите агенции, проведено от Съвета на фирмите за връзки с обществеността и Kelton Research между 15 януари и 4 февруари. 28 % от фирмите прогнозират спад на приходите си, а 33%- вероятност за растеж. 39% от компаниите очакват същите доходи като миналата година. Средната прогноза за печалбите за годината сред 57-те агенции, включени в проучването, е горе-долу за запазване на нивата (-0,2%). Резултатите показват, че въпреки все по-мрачните икономически новини, повече от двама от всеки трима PR специалисти (67%) са все така оптимистично настроени за индустрията. Аналитиците смятат още, че някои определени PR тактики като специалните събития (60%) и известните говорители (44%) най-вероятно няма да присъстват в PR кампаниите през 2009 г. заради финансовите проблеми. Социалните медии (79%) и създаването на дигитални материали (55%) обаче оглавяват списъка с тактики с най-голям потенциал за растеж през тази година, смятат професионалистите от бранша. "Индустрията за връзки с обществеността се разрасна силно и стабилно в средата на десетилетието, но бизнесът й намаля към края на 2008 г.", заяви президентът на Съвета на фирмите за връзки с обществеността Кати Крипс.

Няма коментари: