четвъртък, 12 март 2009 г.

За Coca-Cola най-важно е щастието, McDonald's пуска промоционални цени

Класа - 11 стр.
За Coca-Cola най-важно е щастието, McDonald's пуска промоционални цени



Безалкохолният гигант срещна най-стария и най-младия човек 6 Испания в нов клип
Тежките икономически условия и намаляването на потребителските разходи предизвикват креативното мислене на реклемистите. И докато някои се обръщат към екзистенциалните теми в живота, други залагат на баналната, но сигурна формула - промоционални оферти с по-ниски цени. В новата антикризисна рекламна кампания на Coca-Cola, наречена Encounter ("Среща"), безалкохолният гигант събира най-стария и най-младия жител на Испания. Спотът е създаден от рекламна агенция МсСапп Erickson Madrid и аржентинския режисьор Анди фогуил и пресъздава срещата на 102-годишния Жозеф и новородената Аитаца. Старецът влиза в родилната зала, за да предаде на бебето своето послание - да открие това, което ще я направи щастлива, докато има време, защото то се изплъзва много бързо. Според Жозеф фактът, че момиченцето се ражда по време на криза, само ще го направи по-силно, а в живота се запомнят само най-хубавите моменти. Coca-cola се появява в края на видеото - на тържеството в дома на новороденото и във финалната заставка. Като реакция на финансовата криза McDonald's стартира кампания, в която представя нови, промоционални цени, предаде Marketing Interactive. Целта на рекламите е да убеди потребителите, че в промоцията няма уловка и че качеството на храните е по-високо от стойността им. Стратегията е разработена за McDonald's от DDB Hong Kong. Тя ще се реализира в тв спотове, които ще представят реалната, висока цена на продуктите на компанията. "Искахме да подчертаем, че поне в McDonald's клиентите всъщност получават повече от това, за което плащат", коментира Джефри Гембьл, творчески директор на рекламната агенция. Въпреки тежките икономически условия веригата ресторанти отчете скок от 1,4% в продажбите си за февруари, предаде Ройтерс. Освен това акциите на компанията се повишиха с 1,2%. McDonald's Corp. регистрира по-6исоки продажби, въпреки че февруари бе с един ден по-кратък в сравнение с 2008 г.
Стратегически подход
Заради стабилните си постъпления McDonald's Corp. оповести и че няма да съкрати спонсорския си бюджет за 2009 г. въпреки финансовата криза. Компанията планира да разработи стратегически подход за своите проекти, като организира нови програми и събития, с които да представи продуктите си по различни начини, каза Йохан Джерво, вицепрезидент на глобалния маркетингов отдел на фирмата. "Ще предстаВим нов модел и посредством него ще правим по-малко, но по-качествени неща", добави той. McDonald's, която е една от най-популярните марки на планетата, изхарчи между 125 и 130 милиона долара за спонсорски програми през 2007 г., което я поставя на 12-о място в Северна Америка според IEG. През 2008 г. веригата ресторанти стана и глобален спонсор на Олимпийските игри в Пекин.

Няма коментари: