вторник, 27 май 2008 г.

Интерактивна реклама… вече и във вашия мол

Дневник - 16 стр.
Интерактивна реклама… вече и във вашия мол

Марина КАРАКОНОВА

Зрителите сами могат да променят съдържанието
Спомняте ли си онези сцени от екшън филма с Том Круз “Специален доклад”, в които героят беше атакуван от рекламни билбордове, които го следяха и отправяха посланията си лично към него. Е, тези похвати в рекламирането вече надхвърлиха лабораторните експерименти и се случват и извън кинозалите. Доказва го дори и практиката в България. До края на май в Mall of Sofia може да бъде видяна и изпробвана първата интерактивна реклама. Тя е проектирана от Attentive Displays Ltd (www. attentivedisplays.com) за нов продукт на фармацевтичната компания “Акта-вис”, а концепцията за нея е на агенция “Реформа”. Това, което отличава въпросната реклама от всеки останал билборд или плакат, е възможността зрителите, които минават пред нея, да я променят чрез собствените си движенията, обяснява д-р Ставри Николов, който е директор и главен изследовател на Attentive Displays Ltd. В случая рекламата представлява намачкан образ, който може да бъде изгладен. За разлика от дисплеите от типа touch screen, при които е нужно зрителят да ги докосне, новата система позволява на хората да въздействат върху изображението от разстояние и без някакви аксесо-ари - ръкавици, сензори или нещо друго. Ефектът се постига благодарение на камери със специален софтуер, които разпознават жестовете и движенията на ръката, така че зрителите могат да манипулират обект на екрана (в случая хапче) от дистанция. Съществуват и други интерактивни реклами, при които сензорите следят, записват и анализират това, което се случва пред дисплея в реално време, като регистрират колко зрители има пред него, какво правят те, как се движат, накъде гледат и т.н. Използвайки тази информация, те променят рекламата. Използването на тази технология е тенденция в световен мащаб, такива дисплеи вече има в Лондон, Ню Йорк и Хонконг, обяснява Ставри Николов. Специалистът прогнозира, че след динамиката и интерактивността ще се появят т.нар. наблюдаващи дисплеи (attentive displays) - те регистрират какво хората наблюдават. “Ние даваме очи на дисплея. Това е много ценна информация, защото показва какво интересува хората и привлича тяхното внимание, при това в реално време”, обяснява Николов.

вторник, 27 май 2008 04:30:49

Няма коментари: