събота, 31 май 2008 г.

Чрез розови балони към награди

Капитал - 52 стр.
Чрез розови балони към награди



Напоследък животът изглежда розов за българската PR агенция All Channels Communication не само заради активностите им за Avon.
За втора поредна година те се връщат със златна награда от европейското издание на конкурса SABRE, организиран за 11-и път от Holmes Report - едно от най-влиятелните PR издания в света на бившия главен редактор на PR Week Пол Холмс (а преди седмица спечелиха три награди на родния "PR Приз"). Тази година All Channels спечелиха одобрението на журито с кампанията си "От любов към живота. AVON срещу рака на гърдата". Кампанията бе отличена в категорията "Маркетинг, обвързан с кауза". На предишното издание на конкурса те бяха наградени за кампанията си за CARE Bulgaria срещу трафика на хора.
All Channels имаха още една номинация в категория "Потребителски маркетинг - съществуващ продукт" за кампанията "Говорете помежду си", част от проекта "Пламък за секс" за медикамента за еректилна дисфункция Levitra на фармацевтичната компания Bayer.
Другата българска агенция, получила номинация на SABRE тази година, е Publicis | MARC Consultants за Visionary Forum, организиран за и заедно с Globul в категорията Executive Leadership.
"Втората ни международна награда и номинацията ни от SABRE Awards ни помогна да сверим часовниците си с европейския пазар и особено с балканските агенции. От една страна, доказахме на себе си, че кампаниите, които правим, са на конкурентно ниво, но от друга, остава разочарованието, че освен MARC нямаше нито една друга българска PR агенция, достигнала до финалния кръг", коментира директорът на All Channels Александър Дурчев, уточнявайки, че няма информация дали са участвали и други агенции, които не са били допуснати до финала. Според него подобни участия са полезни и за професията като цяло. "Ако искаме нашата PR индустрия да се легитимира пред международния пазар, да черпи опит от него и така да се развива в посока професионализиране и изчистване от шума в системата, е жизненоважно добрите примери от България да участват на подобни конкурси и по възможност да печелят награди. Това не носи просто престиж, а е много добра инвестиция в нови контакти с компании от цяла Европа, което означава обмен на идеи, нови възможности и защо не перспективи за бъдеща експанзия на нашите агенции към нови пазари", убеден е Дурчев.
И ако родните практици биха погледнали с пренебрежение на подобни твърдения, може би големият победител от тазгодишното издание на конкурса ще ги убеди. Младата румънска агенция The Practice обра овациите на журито, като с една брилянтна кампания, "Ден на мъжа" за бирения гигант InBev спечели три награди - злато в индустриалната секция, в категорията "Храни и напитки", злато в в източноевропейската категория на географската секция и голямата награда Platinum SABRE за най-добра кампания на годината. "Това е невероятен успех за агенцията ни. The Practice стартира през ноември 2006 г., имаме дейност само от година и половина и екип от 11 души", разказва управляващият партньор на агенцията Габриела Лунгу. В Румъния агенцията е част от комуникационната мрежа на румънския клон на Leo Burnett, а на международно ниво си партнира с Publicis Consultants. Кампанията е била част от по-мащабна активност, проведена от Leo Burnett (една от най-успешните рекламни агенции в Източна Европа). Цялата кампания е била проведена за марката бира Bergenbier с цел да внесе баланс в несправедливото отношение към мъжете, що се касае до празници, подаръци и внимателно отношение към тях. Бирата е позиционирана като най-мъжката на румънския пазар. За Ден на мъжа е определен 5 май, като PR кампанията е трябвало да подготви публиката и да легитимира "празника" чрез гласуване в подкрепа на официалното му обявяване. Известни футболисти са привлечени за говорители на кампанията, използвани са и някои неконвенционални истории, насочени към жените, които ще трябва да се оправят сами на този ден, като припомняне как се сменя изгоряла крушка и разпространение на специални, малки чукове. Кампанията преизпълнява два пъти и половина поставените цели за брой достигната аудитория и дори марка като Wash&Go, насочена основно към жените, провежда своя кампания в подкрепа на Деня на мъжа.
събота, 31 май 2008 04:18:38

Няма коментари: