Капитал - 13 стр.
Как се проучват сайтове?
Такъв е демографският профил на типичния български интернет-обитател
Когато посетите даден сайт, на вашия компютър се запазва малък проследяващ файл, наречен куки (cookie). Оттук нататък всяко влизане на въпросната интернет страница, проучвана съответно от Nielsen или Gemius, се записва. Освен посещенията методиките отчитат и колко време сте отделили за сърфиране на дадения сайт. На този етап и двете системи засичат само брой кукита, а не реални хора. За да превърнат виртуалните данни в истински потребители, двете метрики пускат и специални анкети до посетителите на сайтовете. Чрез тях те събират необходимата демографска информация. Така например след попълване на въпросника машините ще отчетат, че куки номер 123456 е мъж на 27 години, който живее в София, с месечен доход над 600 лв. и т.н. По този начин статистиците създават извадка от реални интернет потребители, чиито посещения продължават стриктно да се засичат. До този момент от Nielsen Online са събрали отговорите на над 40 хил. души, а Gemius - около 58 хил. От полската агенция стигат още по-далеч и допълнително съпоставят интернет данните със социологически проучвания офлайн. Именно това дава и увереност на Gemius да твърди, че измерва реални посетители, а не браузъри или кукита. От Nielsen не правят офлайн проучвания, а разчитат единствено на информацията, събрана онлайн. Тяхното убеждение е, че новата медиа е динамична и с твърде специфична аудитория, за да бъде "засичана" и с традиционни подходи.
събота, 31 май 2008 04:02:43
събота, 31 май 2008 г.
Как се проучват сайтове?
Етикети: в. Капитал
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар