четвъртък, 19 февруари 2009 г.

Рекламодателите са изразходвали $691млн. за спотове в "Оскар"-ите

Класа - 11 стр.
Рекламодателите са изразходвали $691млн. за спотове в "Оскар"-ите



Най-големите спонсори на филмовите отличия са General Motors, Coca-Cola u McDonald's
$691,2 млн. са похарчили за 10 години рекламодателите по време на директните тв излъчвания на церемониите по раздаването на наградите "Оскар". Това сочи проучване на TNS Media Intelligence. Поводът за него е 34-тото поредно връчване на статуетките, което ще бъде на 22 февруари. "Въпреки спадовете на гледаемостта през последните години Академията "Оскар" все още доставя високи рейтинги в сравнение с повечето развлекателни програми в праймтайма", коментира Дийн ДеБийсе, изпълнителен директор на TNS Media. Той обясни, че най-важното за рекламодателите не е да достигнат до аудиторията само по време на тв излъчването на филмовите награди. Според ДеБийсе от по-голямо значение е дали те ще успеят да промотират продуктите си цялостно чрез онлайн съдържание, социални мрежи, мобилни медии и вътрешна реклама за по-дълъг период от време. Наградите на Академията предоставят възможност за комуникиране на марките. Предизвикателството за рекламодателите е дали те ще успеят да използват тази възможност, за да поддържат диалог с потребителите си, който да се простира от тв предаването до цифровите платформи и отвъд тях - до продажбите. След рецесията от 2001 г. цените за реклама по време на церемонията "Оскар" рязко спаднаха и трябваше да минат няколко години, за да се възстанови напълно пазарът. От 2006 г. цената за 30-секунден спот запази стабилни стойности от $1,65-$1,70 млн. С тази цена, цялостните разходи за реклама са достигнали стойността от $81 млн. Изгледите за живото предаване на "Оскар"-ите за 2009 г. са в полза на рекламодателите, като се има предвид отслабващият рекламен пазар и вероятният по-нисък рейтинг. ABC например намали цените за 30-секунден спот до $1,4 млн. Ако тази тарифа остане окончателна, цялостните постъпления на медията от реклама по време на престижните призове би трябвало да бъдат $66-68 млн. Академията "Оскар" е от особено значение за определени рекламодатели, които дълги години са били спонсори на програмата. За последните десет години общите разходи за реклама се изчисляват на $691,2 млн., като повече от 60% от тях са акумулирани от 8 компании - General Motors, American Express, Pepsi Co, JC Penny, L'Oreal, Mastercard, Coca-Cola, McDonald's. Трите фирми, които са рекламирали и през десетте години, са General Motors, Coca-Cola u McDonald's. За две петилетки те са похарчили в раздаването на най-известните филмови отличия 226,9 млн. долара.

Няма коментари: