Пари - 23 стр.
PR комуникациите в интернет успешно заместват орязаните рекламни бюджети
Боряна НИКОЛАЕВА, bnikolaeva@pari.bg
Силата на интернет като комуникационен канал, използван от PR експертите, става все по-осезаема. Най-пресен и ярък пример за това е предизборната кампания на Барак Обама, в която интернет комуникациите имаха водеща роля. Преди 20 години, ако едно събитие не се отрази от вестниците, значи не е събитие. Преди 10 години, ако не влезе в телевизионен репортаж, отново не е събитие. В наши дни значимостта на тези събития се оценява по това дали са намерили място в интернет, каза по време на срещата Максим Бехар, директор на М3 communication group и председател на Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА). Според Робърт Груп, председател на IPRA за 2008 г., вече 2/3 от мениджърите на компании осъзнават ролята на интернет комуникациите и залагат все повече на тях, а 62% от хората на бизнеса използват интернет като основен източник на информация. Въпроси като професионалната етика и приобщаването на младите са основни предизвикателства пред този бранш.
Оръжието Всяка медийна революция води след себе си нови лидери, всяка нова медия ражда звезди, коментира Кристоф Жинисти, управляващ директор на Рюмер Публик, Франция. Интернет няма да разруши традиционните медии, противно на някои твърдения, допълва още той. В периоди на криза ролята на интернет PR е изключително важна, коментира за в. Пари Жинисти. Причините според него са няколко. По време на рецесия хората инвестират по-малко в реклама, маркетинг и събития, редуцират до максимум бюджетите за подобни инвестиции. В същото време те не могат да спрат да комуникират със своята аудитория и решението на този проблем се крие в PR. Той е подходяща алтернатива, защото позволява на организациите да поддържат връзката между себе си и своите клиенти. Мениджърите трябва да гледат на PR като на стратегическо оръжие. Никоя друга медия освен телевизията не може да достигне до толкова много хора. Лидерът Новият лидер, който ще доведе след себе си интернет революцията, е, най-просто казано, един от нас, човек от народа. Ако телевизията създава образи звезди, които са недости-жими, комуникацията в интернет е хоризонтална и много по-лична, казва още Жинисти. С твърдението, че следващото най-мощно комуникационно оръжие след компютрите и интернет ще бъде мобилният телефон, Жинисти не се съгласи докрай. Отговорът му беше и да, и не. Интернет ще продължи да бъде мощен комуникационен канал, а мобилният телефон устройството, което ще го доближи до хората, прогнозира французинът.
вторник, 17 февруари 2009 г.
PR комуникациите в интернет успешно заместват орязаните рекламни бюджети
Етикети: в. Пари
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар