Труд - 23 стр.
Телевизиите питат хората за новините
Соня СПАСОВА
Световната криза явно увеличава интереса на хората към тв новините. Но пък и телевизиите не чакат да им помага само „международното положение", показа проучване на „Труд".
От няколко дни в „Календар" по Нова тв например има „звездни репортери"
Първият, който хвана микрофона, но не за да пее, а за да прави разследване за софийските дупки, беше певецът Миро. Тепърва пред камерата в тази роля ще застават и други известни личности. „Трудностите идват от това, че те са много заети, но пък са ентусиасти, коментира шефката на „Новини и актуални предавания" на телевизията Красимира Кръстева.
Вече повече от месец Би Ти Ви търсят мнението на хората чрез анкета в сайта си какъв да бъде дневният ред на новините им. „Досега са се включили над 5000 зрители", разказаха от екипа на Мърдок у нас. От новините, свързани с икономика, българите се интересували най-вече от цените на храните, както и къде да си намерят работа. Когато става въпрос за здраве, искали да знаят къде е най-качествено лечението и как могат да стигнат до специалистите. Зрителите питали и
за повече информация за правата и задълженията ни в Евросъюза, както и за възможностите за работа в другите страни членки, разказват хората на Люба Ри-зова.
„Нашите новини започват по-късно в сравнение с другите и обикновено се „из-. правят" срещу забавни предавания", коментира Вяра Анкова, шеф на дирекция „Информация" в БНТ 1. Съобразяваме се с последните новости и водещите ни вече не са статични например. В този вид новините все повече се харесват, смята Анкова. По думите й тенденцията е зрителят да се включва като своеобразен репортер със свои материали в рубриката им „Му news" (моята новина - б. p.).
На ден в БНТ 1 идват
между 5 и 25 снимки
клипове, заснети с мобилни телефони или писмени сигнали на зрители, обясниха от екипа на Анкова. Онези зрителски новини, които не се класират за „По света и у нас", се качват на сайта на БНТ в интернет.
Че все повече хора гледат новини, показват и данните на пийпълметричната агенция ТНС тв план за първите 16 дни на февруари. Според тях на първо и второ място в Топ 10 са новините на Би Ти Ви. Централната им емисия е привличала средно по 1,293 млн. души на вечер. За сравнение - през октомври
2008 г. хората, които са се информирали от новините на Би Ти Ви са били по 1,103 млн. зрители на вечер.
През февруари емисията „Календар" на Нова тв са проследили средно 713 000 души на вечер. През октомври 2008 г. (когато новините им бяха от 19,15 ч) зрителите им са били средно по 538 000 на вечер.
От Нова тв са категорични, че след като в началото на януари преместили старта на „Календар" в 19 ч (точно когато започват и новините на Би Ти Ви), рейтингите им скочили. От медията дадоха и други данни на агенция ТНС, според които досега през февруари централните им новини през делничните вечери са гледани средно от по 858 973 души. По думите на Кръстева една от причините за повишения интерес на зрителите е и кризата, защото в писмата си до репортерите на „Календар" хората искали информация за потребителските и ипотечни кредити, за съкращенията, както и за заплатите и цените.
„Естествено е, след като сме наложили най-успешната схема на централна емисия новини, конкурентите ни да я копират. Не сме изненадани", коментираха обаче от Би Ти Ви.
Водещите на „По света и у нас" по БНТ 1 са привличали средно по 597 000 души през февруари, докато преди 4 месеца - 578 000, показват още данните на ТНС.
събота, 21 февруари 2009 г.
Телевизиите питат хората за новините
Етикети: в. Труд
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар