събота, 21 февруари 2009 г.

Янките пръснаха над $800 млн. за реклама на игри

Поглед - 14 стр.
Янките пръснаха над $800 млн. за реклама на игри



През миналата година за реклама и маркетинг на компютърни и видеоигри в Съединените щати са изхарчени 823 милиона долара, твърди агенцията за пийпълметрия „Нилсен" (Nielsen), която е подготвила изследването заедно с компанията „Електроник ентъртейнмънт дизайн енд рисърч" (Electronic EntertainMent Design and Research - EEDAR). Това е по-малко от четири процента от целия пазар на такива игри в страната, който се оценява на 22 милиарда долара.
Двете фирми представиха своя отчет и статистика за рекламата и маркетинга на компютърните и видеоигри в Америка на специализираната среща за отрасъла, което се проведе в Лае Вегас от 17 до 20 февруари. Това е първото такова проучване в световен мащаб. Според един от световните лидери на изследванията в тази област - компанията „ЕнПиДи Груп" (NPD Group), която наблюдава продажбите и нагласите на консуматорите в много отрасли, обемът на пазара на видеоигрите, конзолите и аксе-соарите за тях през 2008-а е бил 21,33 милиарда долара. Година преди това цифрата е била 18 милиарда долара. Всъщност постижението за миналата година е рекорд за цялото време от съществуването на индустрията на видеоигрите.
Най-продаваната конзола е била портативната Nintendo DS - от нея само през декември са реализирани продажби от 3 милиона броя. Другата конзола на компанията - Nintendo - Wii, пък е достигнала 2,2 милиона реализирани на американския пазар през същия месец. Като цяло приходите от конзоли за последния месец на миналата година е нараснал с 2 процента до 1,88 милиарда долара. „Нинтендо" е японска компания, която е базирана в Киото. Тя е създадена през септември 1889 година. Основателят й - Фузажиро Ямаучи, започва с производството на изработени на ръка традиционни местни карти за игра. Те се наричат ханафуда - и в превод името им е „карти с цветя". През 19 век на японските острови с тях са играли различни игри. След много години основаната от Фузажиро Ямаучи фирма опитва да намери своята ниша в различни бизнеси. През 1963 година дори се пробва като таксиметрова компания и хотел за почасова любов на незаконни двойки. Но от това не се получават пари. И затова наследниците тръгват по нов път - на компютрите и компютърните игри.
Така „Нинтендо" става името на най-продаваната първо в Япония - а после и по целия
свят, видеоигра. Компанията е третата по пазарна капитализация в Страната на изгряващото слънце с над 85 милиарда долара. През 2007 година „Нинтендо" е осма сред най-големите софтуерни компании в света.
Името й преведено на английски означава Leave Luck to Heaven - „Остави късмета да дойде от рая". От началото на
октомври миналата година „Нинтендо" е продала над 470 милиона хардуерни и 2,7 милиарда софтуерни пакета.
От тях само в Европа са купени 8,3 милиона конзоли Nintendo - Wii - което е ръст от 58 процента в сравнение с 2007 година. Нито един от производителите на конзоли до този момент не е достигал такъв резултат само за 12 месеца.
Рекорд постигна и портативната конзола Nintendo DS, която стигна до 11,2 милиона реализирани игрови схеми. А общите продажби на тази игрова конзола надхвърлиха 31 милиона броя. Nintendo - Wii се появи на Стария континент през 2006 година, а новият вариант -DS, само година по-рано.

Няма коментари: