вторник, 10 март 2009 г.

Рекламата в традиционните медии ще намалява

Пари - 21 стр.
Рекламата в традиционните медии ще намалява

Боряна НИКОЛАЕВА

През 2013 2. се очаква приходите от интернет реклама да бъдат 32.1 млрд. USD
Приходите от реклама на местните американски медии ще намалеят с 1.4% през следващите 4 години, прогнозира консултантската компания BIA Advisory Services. През 2008 г. те са били 155.3 млрд. USD, a очакванията на компанията са през 2013 г. те да бъдат 144.4 млрд. USD. Специалистите прогнозират също, че електронните медии ще излязат по-бързо от кризата, докато по-малките медии ще изпитват сериозни затруднения, дори и когато рецесията приключи. До края на прогнозния период общият размер на местния рекламен пазар ще бъде значително по-малък, отколкото беше в края на 2008 г, коментират още от компанията.
Прогнозите
За разлика от по-голямата част от традиционните медии, които ще изпитват затруднения през следващите няколко години, от BIA Advisory Services прогнозират сериозен ръст на дигиталната реклама. За 2008 г. приходите от интернет реклама се оценяват на 14 млрд. USD, a през 2013 г. се очаква да бъдат 32.1 млрд. USD. Това показва, че ръстът на интернет рекламата ще бъде от порядъка на 18%. Ако прогнозите се сбъднат, делът на дигиталната реклама ще бъде 22% от целия рекламен микс.
Примерите
Жертви на рецесията стават все повече медии от САЩ. И по-голямата част от тях са представители на пресата. Сан Франциско е на път да се сбогува с най-големия си вестник San Francisco Chronicle, след като собственикът Hearst Corp реши да предприеме грандиозни съкращения и обмисля дали да продаде изданието, или да го закрие. От компанията съобщиха, че вероятно ще запазят само онлайн версията на изданието. San Francisco Chronicle е един от най- старите вестници в САЩ. Основан е малко след като „златната треска" обхванала и Калифорния през средата на ХГХ в. - през 1865 г. Медията отчете загуби в размер на повече от 50 млн. USD за изминалата година, а през тази се очаква задълбочаване на негативния резултат. За компанията има два изхода - да се преструктурира или да потърси нов собственик. Базираният в Ню Йорк частен издател обмисля и закриването на втория най-голям вестник на Западния бряг - Seattle Post-Intelligencer, заради все по-намаляващите приходи от реклама.

Няма коментари: