сп. Мениджър - 118 стр.
Ideas Room
Искра Панова
Добре дошли в Ideas Room. Тази рубрика се води от екипа на рекламна агенция Saatchi & Saatchi. В нея разказваме за най-популярните криейтив техники в рекламата
За мястото на думите и за думите на място
ДА РАЗКАЖЕШ една красива история с малко думи, не е лесна работа. Да си многословен, е много по-постижимо. Казвам го в ролята си на копирайтър и го подчертавам дебело. Почти всеки може да разказва надълго и нашироко и дори да стига до абсурдни ситуации, в които обърква човека насреща. Но да кажеш всичко кратичко и с точните думи, е истинско изкуство. Ето за това ще говорим този път - техниката "Опростете".
Основното при нея е да се определи главната идея, която ще се комуникира, и, както може би и сами се досещате, да се изрази простичко. Тя може да е стратегическа, ако се отнася до марката или позиционирането й. Или пък тактическа, ако рекламата говори за специфични ползи от продукта. Но най-важното - колкото по-бързо рекламата успее да внуши идеята, която носи, толкова по-добре. Затова представете я лесно, достъпно и много ясно.
При тази техника елементите във визуализацията трябва да се сведат до минимум. Да се отстрани всичко, което не допринася за изясняване на идеята, и да се опростят заглавията. Махнете прилагателните. Бъдете смели. Режете. Трийте. Премахвайте.
Като цяло техниката е доста ефективна. В нашата пренаситена от реклами среда, в която хората имат огромни изисквания към това с какво запълваме свободното им време, опростяването може да се окаже един от най-добрите начини даден продукт да остане трайно в съзнанието на потребителите.
И този месец подбрахме три прекрасни примера, подкрепящи техниката "Опростете". Тези на театрално училище в Санта Моника, МрЗ player Samsung и хапче "Виагра".
Първият е чудесен с това, че представя не само театралното училище, но показва неговото конкурентно предимство - че от него излизат истински професионалисти. Такива, които един ден може би ще се сдобият с "Оскар", символа на най-голямата победа в киното все пак.
Samsung и хапчето "Виагра" действат още по-директно. Samsung "говори" за качествен, чист и реален до крайности звук, а за "Виагра" какво да кажа - цяла история, разказана от едно хапче и възрастна дама, заспала омаломощена до кафеварката си. Чудя се какво ли е правила снощи?
Нашата работа този път започна по изпитан за техниката начин. Извадихме от архива една от многото идеи, мислени още в началото на проекта "Мениджър", и премахнахме всичко излишно в нея. Изтрихме няколкото маловажни подробности от визията, съкратихме максимално слогана, пипнахме това-онова по оригинала и, voila, опростяване. Тогава се заиграхме с фразата "акулите в бизнеса", т.е. големите бизнесмени. Така направихме и сега. Или направо казано -"Акули в бизнеса на едно място". В "Мениджър". В най-добрия смисъл на думата, разбира се.
неделя, 8 март 2009 г.
Ideas Room
Етикети: сп. Мениджър
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар