сп. BusinessWeek - 57 стр.
Такса "Внимание"
След десетилетие експерименти компаниите все още търсят надежден начин да лъскат онлайн брандовете си. Според проучванията повече от 1 на 1000 души кликват на банерите. И, което е по-важното, рядко остават дълго, за да асимилират брандовото послание. Бившият мастит шеф от Медисън авеню Мат Фрийман иска да промени това статукво. Компанията му Betawave разработва способи да увеличи кликванията на посетителите и да поиска заплащане от рекламодателите не само за всяко кликване или показване, но и за вниманието, отделено от госта в сайта. Концепцията не е тествана, но е предизвикала оживление. Миналия декември няколко компании за рисков капитал вложиха $22.5 млн. в Betawave. "Мат е много напред", твърди Шон финегън, директор дигитална дейност в Starcom Media Vest, която купува реклами за Coca-Cola, Procter & Gamble, Nintendo. Рекламният бизнес бил изненадан, когато фрийман напуснал поста си като шеф на Tribal DDB Worldwide през юни, за да поеме малката фирма GoFish. Tribal е сред най-успешните компании, създали онлайн рекламите. Но GoFish продала реклами на няколко детски сайтове като Miniclip, където децата си играят с аватари. Да, GoFish е позната като рекламна мрежа с добра репутация сред рекламодателите, търсейки по-евтина алтернатива на сайтове, ръководени от Disney u Nickelodeon. Ho бе потънала в дългове, акциите й се търгуваха в директно договаряне и компанията губеше много време. Фрийман, който я преименува на Betawave, твърди, че поел работата, защото видял нереализирания потенциал. "GoFish бе като корона в тоалетна", спомня си той. Дори аудиторията не била нещо специално - деца между 6 и 17 години и майки. 25-те млн. души, които се спират на сайтобете на Betawave всеки месец, прекарват средно по 15 мин. при всяко влизане срещу 9 мин. във Facebook, според компанията Comscore. Тази "привързаност" към сайта подтикна компании като Kellogg, Hasbro u Nintendo да купуват реклами. Фрийман знае, че компаниите искат повече доказателства, че рекламите им действат. Рекламодателите казват: "Защо плащам за достигане до аудиторията, когато ми трябва вниманието на хората?" Ето защо Фрийман ще внесе промени не само при кликвани-ята върху рекламите, но и за това колко дълго хората прекарват в една страница и колко дълго си взаимодействат с бранда. За да се случи това, Фрийман взима идеи от телевизията - рекламодателите могат да вплитат продуктите и посланията си в самите предавания. В средата на февруари той стартира Betawave ТВ. В основата си това е видеоплеър, като подобни нему могат да се намерят в много сайтове.
За първия си експеримент фрийман избрал Рейвън Симоне. Тийн звездата от Disney ще участва в клип и ще дава насоки за стила, одобрявайки някои продукти. Зрителите ще бъдат насочвани към WeeWorld, където ще разкрасяват аватара на Симоне. Рекламодателите също биха плащали в зависимост от броя на хората, които се логват, от изиграните игри или комбинация от двете. Засега фрийман е привлякъл вниманието.
петък, 13 март 2009 г.
Такса "Внимание"
Етикети: сп. BusinessWeek
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар