вторник, 10 март 2009 г.

Facebook разработчици: Да оценим силата на вирусния маркетинг

БИГ БГ - Новините Събития категория
Facebook разработчици: Да оценим силата на вирусния маркетинг



Социалната мрежа позволява разпространение на дадена идея и светкавично тестване на качеството и функционалността на приложенията
Две са основните посоки, на които трябва да се обърне внимание при комуникация чрез и във Facebook, заяви Ивайло Христов, директор бизнес развититие в „Стеллар България”, по време на първия у нас Facebook Developer Garage.
“Първата е да оценяваме и използваме силата на вирусния маркетинг, а втората – да гледаме на Facebook като на социалната мрежа, която е най-близо до реалния социален кръг на всеки участник”, каза Христов.
„Вирусното” разпространение на информация във Facebook засяга както възможностите за разпространение на дадена идея, така и за светкавично тестване на качеството и функционалността на приложенията.
Това обобщение пък даде старт на втората част на семинара, посветена на процеса на разработка на приложенията стъпка по стъпка – нужните знания, подходящите ресурси, успешните подходи и спецификата на платформата на Facebook.
Като основен акцент бе посочена отвореността на платформата. Приложенията могат да ползват всяка функционалност, която предоставя Facebook, и това прави разработката едно „надграждане” на вече добре функционираща система.
Друга посока, в която плаформата дава възможности, е свободата по отношение на дизайна на приложенията и на съвместимостта с множество познати уеб-технологии.
Впечатляващите данни за географския обхват и броя на потребителите на Facebook привличат вниманието и усилията на все повече софтуерни и маркетингови специалисти. Facebook е най-популярната социална мрежа в световен мащаб с близо 175 млн. активни потребители. За България този брой е около 220 хил. души.
Платформата на Facebook е отворена за разработка от май 2007 г. и към днешна дата приложения към социалната мрежа създават около 660 хил. разработчици и предприемачи от над 180 държави.
Facebook Developer Garage има повече от 90 издания в над 20 държави по света, а от тази година и в България. Първият Facebook “гараж” за разработчици се състоя в края на миналата седмица в софийския Център за култура и образование „Илиев”, като амбицията на организаторите e семинарът да се превърне в традиция.

Няма коментари: