събота, 16 май 2009 г.

Социалните мрежи събраха $2 млрд. От реклама

Сега - 46 стр.
Социалните мрежи събраха $2 млрд. От реклама



Социалните мрежи и рекламата в тях стават все по-гореща тема напоследък. По данни на eMarketer през 2008 г. разходите за реклама в социални мрежи в световен мащаб възлизат на 2 млрд. долара, което е годишен ръст от 46.4%. Прогнозата на анализаторската компания е през тази година разходите за реклама в такива сайтове да се увеличат със 17% до 2.35 млрд. долара. „Двуцифрен ръст на разходите определено звучи като добра новина във време, в което прогнозите за разходите за онлайн реклама в световен мащаб се намаляват до ниски едноцифрени увеличения", коментира Дебра Ахо Уилямсън, старши анализатор в компанията. „Само че очакваният ръст на разходите за реклама в социални мрежи през 2009 г. е половината от това, което eMarketer заложи в предишната си прогноза от декември 2007". За 2010 г. се очаква ръст на разходите от 10.9% до 2.6 млрд. долара, за 2012-та - увеличение от 10.8% до 3.18 млрд., а през 2013 г. се прогнозира да бъде достигната стойност от 3.49 млрд. долара. Въпреки това забавянето на ръста не означава лоши новини за сегмента „На пазари като Китай, Япония, Южна Корея и Русия някои социални мрежи са изградили нарастващи притоци от постъпления от продажбата на виртуални стоки на членовете си и от такси за игри или достъп до платено съдържание и услуги", коментира Уилямсън.

Няма коментари: